Subsidiarele cargo ale Deutsche Bahn si OeBB, amendate cu 49 mil. euro pentru instituirea unui cartel care a functionat si in Romania
Comisia Europeana a amendat miercuri subsidiarele cargo ale companiilor de cai ferate Deutsche Bahn (Germania) si Oesterreichische Bundesbahnen (OeBB, Austria), cu 49,154 milioane de euro pentru ca s-au inteles intre ele sa fixeze preturile la serviciile de transport feroviar de marfa "tren complet".
Potrivit CE, firmele Express Interfracht, parte a Österreichische Bundesbahnen, si DB Schenker, parte a Deutsche Bahn, impreuna cu firma elvetiana Kühne+Nagel au stabilit preturile si si-au impartit clientela pentru serviciile "Balkantrain" si "Soptrain", pe care le-au furnizat in Europa, timp de aproape opt ani.
Kühne+Nagel nu a fost amendata, a beneficiat de imunitate intrucat a dezvaluit existenta cartelului.
"Balkantrain" asigura legatura intre Europa Centrala si de Vest cu Europa de Sud-Est. "Soptrain" leaga Europa Centrala de Romania.
"Trenurile complete" se refera la un sistem de transport feroviar pentru cel de marfa de la un punct la altul fara scindarea vagoanelor sau stocarea acestora pe traseu. Astfel, se economisesc timp si bani pentru clienti dintr-o gama larga de sectoare, mai ales cele cu volume mari de transport. In principiu, aceste trenuri sunt mai eficiente din punct de vedere economic.
"'Sunt foarte dezamagita ca un proiect menit sa sporeasca eficienta transportului si sa promoveze transportul de marfa ecologic a Ťderaiatť transformandu-se intr-un cartel. Uniunea Europeana are nevoie de piete feroviare de marfuri care sa functioneze eficient pe baza unei concurente efective si care sa nu fie deturnate de interese particulare in detrimentul consumatorilor", a declarat comisarul european in domeniul concurentei, Margrethe Vestager, transmite Agerpres.
Pentru a limita concurenta dintre ele, companiile in cauza au convenit asupra mai multor practici restrictive: au ales si si-au impartit clientii existenti si cei noi si au instituit un sistem de alocare a acestora, inclusiv un sistem de notificare pentru clientii noi. De asemenea, au facut schimb de informatii confidentiale privind cererile specifice ale acestora; au impartit intre ele volumele de transport contractate de clientii din aval; au coordonat preturile in mod direct prin transmiterea reciproca a unor oferte de curtoazie pentru clientii protejati in temeiul schemei lor de alocare a clientilor si au coordonat preturile de vanzare oferite clientilor din aval.
Cea mai mare parte din amenda, aproape 32 de milioane de euro, trebuie platita de DB Schenker.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS