Potrivit CE, firmele Express Interfracht, parte a Österreichische Bundesbahnen,  si DB Schenker, parte a Deutsche Bahn, impreuna cu firma elvetiana Kühne+Nagel au stabilit preturile si si-au impartit clientela pentru serviciile "Balkantrain" si "Soptrain", pe care le-au furnizat in Europa, timp de aproape opt ani.

Kühne+Nagel nu a fost amendata,  a beneficiat de imunitate intrucat a dezvaluit existenta cartelului. 

"Balkantrain" asigura legatura intre Europa Centrala si de Vest cu Europa de Sud-Est. "Soptrain" leaga Europa Centrala de Romania. 

"Trenurile complete" se refera la un sistem de transport feroviar pentru cel de marfa de la un punct la altul fara scindarea vagoanelor sau stocarea acestora pe traseu. Astfel, se economisesc timp si bani pentru clienti dintr-o gama larga de sectoare, mai ales cele cu volume mari de transport. In principiu, aceste trenuri sunt mai eficiente din punct de vedere economic.

"'Sunt foarte dezamagita ca un proiect menit sa sporeasca eficienta transportului si sa promoveze transportul de marfa ecologic a Ťderaiatť transformandu-se intr-un cartel. Uniunea Europeana are nevoie de piete feroviare de marfuri care sa functioneze eficient pe baza unei concurente efective si care sa nu fie deturnate de interese particulare in detrimentul consumatorilor", a declarat comisarul european in domeniul concurentei, Margrethe Vestager, transmite Agerpres.

Pentru a limita concurenta dintre ele, companiile in cauza au convenit asupra mai multor practici restrictive: au ales si si-au impartit clientii existenti si cei noi si au instituit un sistem de alocare a acestora, inclusiv un sistem de notificare pentru clientii noi. De asemenea, au facut schimb de informatii confidentiale privind cererile specifice ale acestora; au impartit intre ele volumele de transport contractate de clientii din aval; au coordonat preturile in mod direct prin transmiterea reciproca a unor oferte de curtoazie pentru clientii protejati in temeiul schemei lor de alocare a clientilor si au coordonat preturile de vanzare oferite clientilor din aval.

Cea mai mare parte din amenda, aproape 32 de milioane de euro, trebuie platita de DB Schenker.