"Saptamana trecuta, Salini - Impregilo avea o serie de cereri inacceptabile si de atitudini contractuale inacceptabile pentru care noi am spus ca ori se revine in limitele contractului si se termina acest contract cu rezolvarea alunecarilor de teren fara costuri suplimentare, asa cum a spus si Comisia Europeana, asa cum au stabilit si expertii agreati de comun acord de catre parti, in caz contrar urmand sa reziliem. Pana ieri, ora 12:00, si-au dat acceptul pentru cererile formulate de catre Compania Nationala de Autostrazi", a declarat ministrul Transporturilor, Dan Sova.

Constructorul si-a asumat finalizarea a 16 kilometri neafectati de alunecarile de teren la 15 iulie, urmand ca la jumatatea lunii noiembrie sa fie incheiate lucrarile pentru diferenta de 6 kilometri cu probleme, fara costuri suplimentare pentru CNADNR. 

Contractul pentru acest tronson a fost semnat in mai 2011, avand o valoare de 182,9 milioane euro. 

CNADNR a inaugurat la finele anului trecut loturile 1,2 si 4 ale acestei autostrazi, cu o lungime totala de 60,5 kilometri, realizate in urma unei investitii totale de 1,46 miliarde lei (326,5 milioane euro), fara TVA. 

Directorul CNADNR, Narcis Neaga, a declarat in decembrie ca tronsonul trei va fi deschis in septembrie 2014, deoarece pe acest lot au aparut "probleme tehnice grave", respectiv alunecari de teren. 

Ministrul Transporturilor a declarat recent ca acordul pentru acest lot ar putea fi reziliat daca Impregilo - Salini nu vor accepta sa finalizeze lucrarile in bugetul contractat initial.