Se schimba regulamentul calatoriilor aeriene. Intarzierile de 5 ore nu vor mai fi despaguite
La presiunea companiilor, Uniunea Europeana intentioneaza sa modifice regulamentul care ii protejeaza pe clienti. Astfel, intarzierile pot fi de cinci ore fata de trei, cat sunt acum, fara sa fiti despagubiti. Chiar si asa, companiile aeriene se folosesc de diferite tertipuri, ca sa nu primiti compensatii, desi legal aveti acest drept.
O companie low-cost si-a anulat marti cursa Bucuresti-Barcelona, nu inainte de a-si tine cei 90 de pasageri in avion trei ore. Avionul avea probleme tehnice, asa ca pasagerilor li s-au dat peste planurile de vacanta. Cei care nu au renuntat la bilet asteapta sa plece cu o alta cursa maine. Compania aeriana nu a comentat incidentul, pentru ca nici macar nu are un birou de reprezentare in Romania, iar la telefonul din Spania nu raspunde nimeni.
Situatia este des intalnita, mai ales in cazul companiilor low-cost, spun reprezentantii Protectiei Consumatorilor. "Exista anumite companii low-cost care nu au reprezentante legale in Romania si aici problemele sunt mai complicate", spune Mihai Meiu, reprezentant al Protectiei Consumatorilor.
In aceste conditii, este foarte dificila respectarea drepturilor pasagerilor. De exemplu, ca dupa cinci ore de asteptare sa li se ramburseze banii pe bilet. Sau sa le fie oferite alte solutii de a ajunge la destinatie, iar daca acestea nu exista - sa fie cazati la un hotel.
In orice situatie, pentru intarzierea care depaseste trei ore companiile aeriene sunt obligate sa plateasca o compensatie de minimum 250 de euro. In plus, sunt companii low-cost care scriu in conditiile de transport: "Orele de plecare si de sosire nu sunt garantate."
O prevedere contradictorie regulamentului european, spun autoritatile romane. Chiar si asa, operatorii aerieni se plang ca acest regulament le topeste profiturile. "La presiunea operatorilor economici, se va incerca o diminuare a drepturilor consumatorilor, fie prin reducerea compensatiilor, fie prin marirea numarului de ore dupa care se ofera compensatiile", explica Mihai Meiu.
In loc de trei ore, intarzierea poate fi de cinci ore, fara nicio despagubire. In fiecare an, numarul pasagerilor care se plang autoritatilor ca nu li se respecta drepturile depaseste cateva mii.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS