"Pentru ca deschiderea unui punct de vama si frontiera reprezinta o investitie substantiala, care pune presiune asupra bugetului public, statul roman si Regional Air Services - aeroport Tuzla isi propun un parteneriat pe termen lung, prin care sa rezolve acest impediment si sa asigure totodata cele mai bune conditii de acces si trafic pe calea aerului", se arata intr-un comunicat al Regional Air Services, reprezentantii societatii adaugand ca aeroportul Tuzla este dispus sa sustina financiar intregul proiect.

In plus, se considera ca absenta unui punct de trecere a frontierei de stat si a unui birou vamal pentru traficul international de calatori si marfuri pe aeroportul Tuzla scade interesul operatorilor aerieni din turism si a proprietarilor de aeronave medii si mici fata de zona de sud a litoralului.

Reprezentantii Regional Air Services sustin ca aeroportul Tuzla se califica in acest proiect printr-o experienta uriasa in aviatia generala, unde este lider de piata, si in activitatile aeriene la o distanta mai mare de 10 mile nautice in largul marii, pentru care ofera servicii aeroportuare si de trafic.

"O recomandare in plus in favoarea aeroportului Tuzla este faptul ca in afara misiunilor de transport pasageri, in aceasta locatie se executa si misiuni de evacuare medicala de urgenta cu bareme de timpi de interventie extrem de stricte pentru companiile din largul Marii Negre, dar si pentru entitati de stat", se mai arata in documentul citat de Mediafax.

Reprezentantii Regional Air Services mai spun ca proiectul a trecut de consultarea publica, iar in prezent se asteapta semnaturile pentru autorizare din partea ministerelor cu atributii in domeniu.

In 1999, Regional Air Services a preluat baza de Aviatie Utilitara din Tuzla, devenind astfel primul aeroport privat din Romania.