Din aceasta cauza, vor fi taiati o mie de copaci si s-ar reduce spatiul de promenada, si asa foarte limitat. Pasajele ar urma sa aiba 400 de metri lungime, iar pe fiecare din cele trei bulevarde ar trebui sa se construiasca rampe pentru intrari si iesiri. De fapt, ele constituie marul discordiei.

Pentru fiecare intrare si iesire din pasaj ar urma sa se construiasca cate doua rampe pe ambele sensuri, de cate 150 de metri lungime. Pe bulevardul Aviatorilor ar urma sa dispara copacii si o parte din trotuar, inclusiv pista pentru biciclisti.

Aceeasi situatie se va regasi si pe bulevardul Prezan, care face legatura intre Piata Charles de Gaulle si Arcul de Triumf. La Piata Presei Libere va disparea verdeata de pe o suprafata de peste doua mii de metri patrati, situata intre bulevardele Kiseleff si Marasti. In plus, in piata Charles de Gaulle ar urma sa se construiasca un mall subteran prevazut cu peste 600 de locuri de parcare.

"Cuvantul subteran nu trebuie sa ne induca in eroare. Sub pamant se ajunge, dar ca sa ajungi acolo trebuie sa treci prin aceste rampe. Trebuie produse interventiile care presupun defrisari si diminuari ale zonelor pietonale", explica arhitectul Dan Marin.

Primarul Capitalei sustine ca zona are nevoie de aceste pasaje: "Daca faci, de ce faci… Daca nu faci, de ce nu faci... Venim doar cu niste solutii sa avem o viata civilizata, exista oameni pe care nu ii poti multumi niciodata."

Lucrarile ar urma inceapa in cel mult doi ani. Asta in cazul in care primaria va primi avizul Comisiei de Urbanism si pe cel al Ministerului Dezvoltarii.