Tarom a fost o companie profitabila pana in 2008, cand a trecut pe pierderi cu un rezultat negativ de 6,31 milioane lei. In 2007, compania a raportat un profit de 72,68 milioane lei, in 2006 de 43,26 milioane lei, iar in 2005 de 3,84 milioane lei, potrivit datelor raportate Ministerului Finantelor, citat de Mediafax.

Pentru 2011, proiectul de buget al Tarom a fost construit pe baza unor venituri si cheltuieli egale, de 1,71 miliarde lei, fara profit si pierderi. Ulterior, in luna septembrie, Ministerul Transporturilor a elaborat un proiect de rectificare a bugetului in care era estimat ca operatorul aerian va obtine un profit de 53,56 milioane lei, dar documentul publicat in final in Monitorul Oficial, in luna noiembrie, a mentinut proiectia initiala de profit zero.

Tarom estimeaza pentru acest an o pierdere de 187,24 milioane lei, care ar urma sa scada la 122,29 milioane lei in 2013 si 60,58 milioane lei in 2014, potrivit proiectului de buget pentru acest an.

Totodata, veniturile din acest an ar urma sa urce cu 13,7% fata de rezultatul preliminat pentru anul trecut, de la 1,24 miliarde lei la 1,41 miliarde lei, iar cheltuielile cu 6,6%, de la 1,5 miliarde lei la 1,6 miliarde lei.

Tarom se afla pe lista companiilor monitorizate prin acordul cu FMI, precum si pe lista primelor companii care vor avea manager privat.

Un studiu realizat la sfarsitul anului trecut de Banca Mondiala releva ca un sfert din cele 154 companii de stat monitorizate au acumulat pierderi care ajung si la sute de mii lei pe angajat. Pe lista acestor companii figureaza si Tarom, cu pierderi de 163.000 lei/angajat.

Citeste si:

Au vrut sa se asigure ca stiu unde calatoresc. Zbor cu peripetii pe ruta Helsinki-New Delhi pentru operatorul Finnair VIDEO