Ministrul Transporturilor anunță restructurări “la sânge”, pentru a salva Tarom: “Compania are astăzi 1.700 de angajaţi, din care 800 sunt în şomaj tehnic”
Tarom
Compania Tarom poate fi salvată, dar este nevoie de o restructurare la sânge, iar noua conducere împreună cu administratorii au misiunea să taie în carne vie, a anunţat, marţi seara, ministrul Transporturilor, Lucian Bode.
"Companiile aeriene din întreaga lume, companiile din Romania au înregistrat pierderi uriaşe, au redus cursele cu peste 95%. Compania Tarom nu se simţea bine oricum înainte de criză, era bolnavă de nepotism în primul rând, dar şi de alte lucruri acolo. Eu cred, am încredere că această companie naţională poate fi salvată. Tot ce depinde de Guvernul României prin acel ajutor de salvare acordat, 37 de milioane de euro, prin ajutorul de stat pe care îl pregătim, facem în aşa fel încât printr-o restructurare la sânge a acestei companii, ea să poată să funcţioneze în continuare", a declarat Lucian Bode, la B1 TV, potrivit Agerpres.
Ministerul Transporturilor a anunţat marţi seara că directorul general al companiei Tarom, George Barbu, şi-a prezentat demisia din funcţie în cadrul şedinţei Consiliului de Administraţie, iar Ursu Mihăiţă - membru al Consiliului de Administraţie al Tarom - a preluat funcţia de director general interimar pe o perioadă de 4 luni.
Bode a susţinut că era nevoie de cineva din exteriorul companiei pentru a putea face o restructurare, subliniind că are încredere în noul director general interimar.
"Astăzi sunt 1.700 de angajaţi, 800 sunt în şomaj tehnic, iar salariile au fost plătite luna trecută cu întârziere, 80%, respectiv 20%. De astăzi, compania are un nou director general interimar. Am încredere în noul director general, este membru în CA Tarom, a condus companii importante din zona de construcţii cu 600, 1.000, 1.200 de angajaţi. Ştie cu ce probleme se confruntă compania Tarom, şi împreună cu administratorii au misiunea să taie în carne vie, pentru că acolo niciun un angajat al companiei nu putea să facă restructurare. A fost nevoie să venim cu cineva din exteriorul companiei. Ştiţi cum spunea o vorbă: cei de la Tarom nu se pot căsători între ei pentru că sunt majoritatea rude. În consecinţă o intervenţie chirurgicală cu scopul de a salva compania este necesară şi am convingerea că acest lucru se va întâmpla", a mai spus Bode.
Anterior, Ministerul Transporturilor a anunțat că directorul general al companiei Tarom, George Barbu, şi-a prezentat demisia din funcţie marţi, în cadrul şedinţei Consiliului de Administraţie.
"Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor informează că astăzi, 9 iunie 2020, directorul general al companiei Tarom şi-a prezentat demisia, în cadrul şedinţei Consiliului de Administraţie. Membrii Consiliului de Administraţie al Tarom au luat act de demisia domnului George Barbu şi l-au mandatat pe domnul Ursu Mihăiţă să preia funcţia de director general interimar pe o perioadă de 4 luni. Menţionăm că domnul Ursu Mihăiţă era membru al Consiliului de Administraţie al Tarom", arată Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor (MTIC).
Compania Naţională de Transporturi Aeriene Române Tarom a fost înfiinţată în anul 1954 şi îşi desfăşoară activitatea sub autoritatea Ministerului Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor (MTIC). Din iunie 2010, compania este membră a Alianţei SkyTeam, din 1993 membră a Asociaţiei Internaţionale a Transportatorilor Aerieni (IATA).
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS