Metrorex majoreaza tarifele la cartele si abonamente, dar bugeteaza cheltuieli mai mari cu salariile si bonusurile. La cat ajunge castigul mediu lunar al unui angajat
Compania Metrorex, care vrea sa majoreze tarifele la sfarsitul acestei luni si sa elimine abonamentul de 62 calatorii, pastrand abonamentul lunar nelimitat, mai scump, generand proteste, a pregatit pentru acest an cheltuieli mai mari cu bonusurile angajatilor si contractul de mandat al directorilor, transmite Mediafax.
Conform bugetului de venituri si cheltuieli pe acest an al companiei, aprobat de Guvern si publicat luni in Monitorul Oficial, numarul de angajati la finele anului va scadea usor, la 4.218 persoane de la 4.224 la sfarsitul anului trecut, dar vor creste cheltuielile cu salariile (de la 207,1 milioane lei la 211,6 milioane lei) si bonusurile acestora (de la 12,3 milioane lei la 14,6 milioane lei).
Si castigul mediu lunar pe salariat a fost estimat in crestere, de la 4.439 lei la 4.537 lei.
Cheltuieli mai mari au fost calculate si pentru contractul de mandat al conducerii, de la 513.000 lei la 713.000 lei.
Veniturile si cheltuielile totale au fost estimate la 683,4 milioane lei, cu profit zero, subventia primita de la stat fiind mentinuta aproape la acelasi nivel ca anul trecut, de 328 milioane lei.
Conform unui proiect de ordin al ministrului Transporturilor, tarifele pentru calatoria cu metroul vor fi majorate cu 16%-33%, pretul cartelei pentru doua calatorii urmand sa creasca de la 4 la 5 lei, pentru cea cu 10 calatorii de la 15 lei la 20 lei, iar pentru un abonament lunar nelimitat pasagerii vor scoate din buzunar 70 lei, fata de 60 lei in prezent.
Pretul unui abonament saptamanal cu numar nelimitat de calatorii va creste de la 20 lei la 25 lei, iar cel al unui abonament de o zi va fi majorat de la 6 lei la 8 lei.
Masura, care ar urma sa intre in vigoare la 28 martie, va conduce la cresterea veniturilor anuale ale Metrorex cu circa 44 milioane lei si implicit la diminuarea deficitelor de finantare.
In referat se mai afirma ca, avand in vedere numeroasele petitii inregistrate la Metrorex in ultimii trei ani cu privire la abonamentul lunar cu 62 de calatorii, precum si petitiile primite prin Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului, prin care calatorii isi exprimau nemultumirile in ceea ce priveste efectuarea numarului de calatorii in perioada de valabilitate a abonamentului, administratorul retelei de metrou propune eliminarea acestui titlu de calatorie.
Mai multe zeci de persoane au protestat, sambata, cerand explicatii pentru elimina cartelei cu 62 de calatorii si cresterea tarifelor, in conditiile in care abonamentul cu 62 calatori costa in prezent 50 lei, iar singurul abonament lunar care va mai fi disponibil este cel lunar, al carui pret va creste la 70 lei.
Ultima scumpire a calatoriilor cu metroul dateaza din august 2012, cea mai mare crestere fiind operata la cartelele de 10 calatorii, care s-au scumpit cu 50%, de la 10 lei la 15 lei.
In vara anului trecut, sindicalistii de la metrou au pichetat sediul Guvernului, cerand, printre altele, acordarea unei cresteri salariale direct proportionale cu rata inflatiei si acuzand ca fondul de salarii Metrorex nu a mai crescut de peste cinci ani. La acel moment, premierul Victor Ponta a reactionat spunand ca angajatul nu trebuie sa fie "sclav pe plantatie", dar nici sindicatul nu trebuie sa ajunga patronul Metrorex, unde liderul sindical Ion Radoi este sef de 20 de ani si face greva in fata Guvernului sau opreste metroul in caz de reforma.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent



RSS