Autostrada-tunel, mai mult pe sub munte! Vezi aici cum va arata segmentul Comarnic-Brasov!
Mai mult de jumatate din traseu, adica 30 de kilometri, va fi parcurs pe sub munte, prin tuneluri. Segmentul de autostrada Comarnic-Brasov, care se intinde pe 55 de kilometri, va avea patru statii de taxare, 6 tuneluri, doua parcari, 16 poduri si viaducte.
Viteza cu care se va circula pe aceasta portiune va fi de 120 km/h. Lucrarile vor dura pana in 2014, in 2015 fiind programata deschiderea. Taxa de autostrada va fi de 1 euro. Esti de acord sa platesti aceasta taxa? Scrie in sectiunea comentarii de mai jos!
Statiile de taxare vor fi amplasate in zonele Comarnic, Sinaia, Predeal si Rasnov, existand optiunea ulterioara a unei a cincea statii de taxare la Busteni. Vor fi si doua parcari, la kilometrul 7 dupa Comarnic si intre Predeal si Rasnov, la kilometrul 149.
Cele sase tuneluri vor avea o lungime totala de 30 de kilometri, cel mai lung avand 3,8 kilometri. De asemenea, vor fi 16 poduri si viaducte, in lungime totala de 8 kilometri. Doua dintre tuneluri vor facilita traversarea localitatilor Sinaia si Busteni, amplasearea celorlalte fiind in zonele Comarnic si Rasnov.
Soferii care vor circula pe tronsonul Comarnic-Brasov al Autostrazii Transilvania vor trebui sa plateasca o taxa de circa 4 lei (un euro, calculat la cursul BNR ). Consortiul Vinci-Aktor, concesionarul sectorului de autostrada in cauza, va percepe aceasta taxa imediat dupa darea in folosinta a tronsonului, dar nivelul acestia va putea creste dupa primul an.
Ministrul Radu Berceanu a semnat, saptamana trecuta, impreuna cu presedintele grupului francez Vinci si un reprezentant al companiei elene Aktor contractul de concesiune, pe 30 de ani, pentru tronsonul de autostrada Comarnic-Brasov, proiectul urmand sa fie finalizat pana in ianuarie 2014.
Suma totala pe care statul roman o va plati in cei 30 de ani se ridica la 4,8 miliarde euro. Aceasta suma cuprinde: cheltuielile cu imprumutul principal (3.108 miliarde euro), cheltuielile cu imprumutul subordonat ( 670 milioane euro), cheltuieli legate de operare si intretinere (323 milioane euro), taxe, impozite si alte costuri financiare (584 milioane euro) si inflatia (146 milioane euro).
Ce se stie despre celelalte tronsoane de autostrada
Tronsonul de autostrada Bucuresti-Ploiesti va fi deschis circulatiei în iulie 2010 si va face legatura intre centurile Bucuresti si Ploiesti. Tronsonul Ploiesti-Comarnic nu a fost inca atribuit, insa tot consortiul Vinci-Aktor este de asteptat sa castige.
Segmentul de autostrada are o lungime de 48,6km, si un termen de 42 de luni de la inceperea lucrarilor. Primul troson, Campia Turzii-Gilau din Autostrada Transilvania (Brasov - Bors), a fost dat in folosinta in luna decembrie 2009. Costul segmentului a fost de 500 milioane euro pentru 42 de kilometri.
Planul Ministerului Transporturilor este ca in urmatoarea perioada sa fie pregatite, tot spre darea in concesiune, si constructia autostrazii Pitesti-Sibiu, dar si cea a centurii de autostrada a Capitalei.
Pe acelasi subiect: