El a mentionat ca la sfarsitul lunii octombrie Metrorex va finaliza lista scurta a ofertantilor, compusa din sase consortii pentru fiecare lot.

"Nu pot preciza lista consortiilor, dar sunt si companii romanesti. Ei au solicitat multe clarificari si prelungirea termenului de depunere a ofertelor finale cu 20 de zile, astfel ca la sfarsitul lunii vom avea lista scurta a concurentilor", a mai spus Udriste.

Directorul Metrorex a adaugat ca in prezent compania pregateste termenii de referinta si licitatia pentru selectarea consultantului tehnic pentru constructia liniei de metrou care va face legatura cu aeroportul Otopeni.

"Consultantul va decide traseul, si anume daca linia va pleca de la 1 Mai sau Piata Victoriei. Speram sa il selectam in primavara anului viitor", a mai spus Udriste.

Proiectul magistralei Drumul Taberei-Universitate, realizat din credite externe si alocatii bugetare, este estimat la 883 milioane euro, din care 395 milioane euro sunt asigurate printr-un imprumut acordat de Banca Europeana de Investitii.

Tronsonul, care va uni cartierul Drumul Taberei de centrul Capitalei, va avea o lungime de 9,05 kilometri si 14 statii, respectiv Ghencea, Prelungirea Ghencea, Raul Doamnei, Brancusi, Romancierilor, Drumul Taberei, Drumul Taberei 34, Favorit, Orizont, Academia Militara, Eroilor 2, Hasdeu, Cismigiu si Universitate 2, iar de la Piata Universitatii va fi realizata o legatura cu cartierul Pantelimon.