Greva de avertisment, vineri, la Aeroportul Otopeni: o firma de handling intrerupe lucrul. Posibile intarzieri ale avioanelor
Avioanele care decoleaza vineri, intre orele 13.00 - 15.00, ar putea avea intarzieri de pana la doua ore, dupa ce angajatii Globe Ground Romania, care ofera servicii de handling aeronave la sol si tractare aeronave, au anuntat ca intra in greva de avertisment,. Acestia sunt nemultumiti de salarii, de programul de lucru, dar si de dimensionarea personalului si normarea activitatii in raport cu volumul si conditiile de munca.
In ultimii doi ani, intre 100 si 150 de salariati ai companiei au demisionat, iar volumul de munca a ramas acelasi, poate chiar a crescut, a declarat liderul Sindicatului Liber de Handling Aeronautic, Alexandru Cioc.
"S-a ajuns la greva deoarece dupa aproape patru luni de discutii nu am gasit un numitor comun impreuna cu reprezentantii conducerii. S-a ajuns aici in urma nemultumirii oamenilor, cel mai important punct fiind dimensionarea personalului si normarea muncii in raport cu volumul si conditiile de munca. In ultimii doi ani, pe fondul nemultumirilor, au plecat peste 100, poate chiar 150, de angajati. Acestia au demisionat din varii motive, dar majoritatea nemultumirilor au fost de ordin financiar, iar toata aceasta lipsa de personal se regaseste in volumul de munca. Volumul de munca a ramas acelasi, poate chiar este mai mare, personalul este mai redus cu 100 de oameni. Ati vazut ce inseamna activitatea de handling portuar care presupune si incarcari/descarcari de bagaje, marfuri, cargo, posta. Lipsa, sa zicem, a 10-15 oameni se simte imediat, daramite a unui numar de 70-80 de oameni dintr-un departament", a explicat Cioc.
A doua nemultumire a salariatilor vizeaza programul de munca.
"Din cauza lipsei de personal, s-au facut peste 100 de programe de lucru. Programul cel mai uzitat pe aeroport este 12 cu 24, 12 cu 48, prin care se asigura o activitate continua. Din cauza lipsei de personal, s-a ajuns sa avem peste 100 de programe de munca si angajatul nu mai are timp de odihna si refacere, nu mai are timp de activitati socio-familiale. Este una din problemele majore. Oamenii nu mai au timp sa se refaca. Si munca asta suplimentara la un moment dat te face sa clachezi", a explicat el.
De asemenea, angajatii firmei de handling reclama faptul ca nu li se asigura transportul spre si dinspre locul de munca si nici decontarea acestuia, in conditiile in care turele de lucru incep in cursul noptii.
La toate acestea se adauga salariile mici, necorelate cu volumul de munca si cu responsabilitatea celor care lucreaza in domeniul aviatiei.
"S-au facut programele acestea din lipsa de personal. Aici se invarte marea problema: lipsa de personal, munca multa, banii au ramas aceiasi de ceva timp. Banii au ramas putini in raport cu domeniul in care ne desfasuram activitatea. Lucram in aviatie, activitatea de handling presupune coordonarea activitatilor langa aeronava, presupune asigurarea documentatiei, a actelor de zbor...Orice greseala de incarcare, de acte ar periclita siguranta zborului. Odata ce omul vine cheaun la program la 1 noaptea, la 2 noaptea, nu i se asigura transportul, nici macar salariul nu este pe masura. Un salariu de inceput, cand te angajezi la departamentul unde te ocupi de bagaje, este sub 1.200 de lei net, in conditiile in care acel angajat da peste 300-400 de lei pe transport, venind cu masina personala, pe naveta sau taxi. Aici sunt problemele si revendicarile de ordin financiar: pur si simplu nu se reflecta in domeniul de activitate in care lucram. Lucrezi in aviatie, risc mare, responsabilitate mare, salarii foarte mici", a spus Alexandru Cioc.
Sindicalistul a precizat ca aceasta greva de avertisment nu a fost premeditata, insa oamenii au ajuns "la o anumita limita".
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS