Grampet-GFR, care a castigat licitatia pentru privatizarea CFR Marfa, vrea sa cumpere si Train OSE, transportatorul feroviar de marfa din Grecia
Grupul de companii Grampet-GFR, controlat de omul de afaceri Gruia Stoica, va participa la privatizarea Train OSE, operatorul de transport feroviar de marfa din Grecia.
La privatizarea Train OSE vor mai participa, printre altii, un consortiu format din Caile Ferate Ruse (RZD) si Societatea Cailor Ferate din Franta (SNCF), dar si COSCO (China Ocean Shipping Company), cel mai mare furnizor de servicii de logistica si shipping din China, se arata intr-un comunicat Grampet.
"Invitatia pe care am primit-o sa participam la privatizarea Train OSE sper ca mai lamureste o data soliditatea si bonitatea noastra ca agent economic", a declarat Gruia Stoica in comunicat.
Grampet aminteste ca in acest an a participat si la alte doua privatizari internationale, castigand-o pe cea din Croatia pentru HZ Cargo si aflandu-se in pole-position pentru BDZ Cargo din Bulgaria, unde asteapta decizia autoritatilor in legatura cu reluarea procedurii.
Totodata, GFR a fost declarat la 20 iunie castigator in procesul de privatizare a CFR Marfa, oferind un pret de 202 milioane euro pentru pachetul de 51% din actiuni si asumandu-si investitii de 900 milioane lei plus 1,5 milioane euro investitii de mediu.
Presedintele Traian Basescu si premierul Victor Ponta au o disputa privind privatizarea companiei, Basescu cerand ca Ponta sa isi asume responsabilitatea privatizarii, iar primul-ministru solicitand avizul CSAT.
CSAT s-a intrunit vineri pentru a discuta despre privatizarea CFR Marfa, dar nu a luat nicio decizie cu privire la trecerea companiei nationale in proprietatea GFR.
Guvernul a aprobat contractul cu GFR, in 24 iulie, sustinand insa ca tranzactia trebuie aprobata de CSAT. Presedintia a comunicat ca CSAT nu a avizat niciodata un contract de privatizare dupa incheierea licitatiei.
Potrivit Executivului, neformularea unei pozitii a CSAT in cazul contractului se va finaliza prin blocarea privatizarii, instituirea unui management privat si restructurarea companiei.
Presedintele Traian Basescu a declarat luni ca Guvernul ar trebui sa desfasoare toate demersurile pentru a nu bloca privatizarea CFR Marfa, respectiv sa publice in Monitorul Oficial hotararea de Guvern privind compania feroviara si sa nu puna statul in situatia de a plati despagubiri.
Tot luni, Grampet-GFR, grup detinut de omul de afaceri Gruia Stoica, a transmis un comunicat in care sustine ca este tinta unui atac coordonat din partea unei grupari de interese economice si mediatice care urmareste sa decredibilizeze grupul si sa "deraieze" privatizarea CFR Marfa.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS