Daca va sperie taxa auto, calcularea ei s-ar putea sa va infioare. Cele mai noi informatii pe care trebuie sa le stie soferii
Noua lege pentru inmatricularea masinilor se bazeaza doar pe dioxidul de carbon emis, dar jumatate dintre autoturismele de la noi nu au aceasta valoare trecuta in acte. Pentru a afla cat trebuie sa plateasca, soferii trebuie sa dea 3000 de lei la singurul laborator din tara care face testul si care dureaza, atentie, pentru un singur vehicul, cel putin 24 de ore.
Angajatii Registrului Auto Roman, reprezentanta Voluntari, pregatesc o masina pentru calcularea nivelului de poluare. Vehiculul trebuie sa stea 24 de ore inainte in laborator pentru aclimatizare.
Testul propriu-zis dureaza doar 20 de minute, timp in care masina trebuie sa ajunga la o viteza de 120 de kilometri pe ora. In acest moment, in toba de esapament este introdusa o teava care trece gazul prin patru aparate. Se fac patru cicluri urbane si unul extraurban. Se amesteca aerul de dilutie cu ceea ce iese de la masina. Intra in saci speciali. CO2 este 142 de grame pe km.
Aici se testeaza maximum patru masini pe zi, insa lucrurile se vor schimba. Masinile non euro, euro 1, euro doi si multe dintre cele euro 3, adica automobilele mai vechi de 2001, nu au aceste date trecute in acte din fabrica. Si cum jumatate din parcul auto din Romania este mai vechi de 2001, oamenii vor fi obligati sa stea la cozi uriase a RAR.
In afara de aglomeratie, problema ar fi pretul: 3000 de lei pentru motoarele pe benzina si 3500 pentru cele pe motorina.
Avocatii ii indeamna pe oameni sa atace taxa auto in instanta, chiar si atunci cand se va numi timbru verde.
"Respectiva taxa este ilegala in continuare, daca vrei sa te judeci, te judeci si iti primest banii", a declarat Marius Coltuc, avocat.
In prezent exista 80.000 de procese in toata tara. Potrivit avocatilor implicati, aproape trei sferturi dintre ele au sanse de castig.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent



RSS