Angajatii Registrului Auto Roman, reprezentanta Voluntari, pregatesc o masina pentru calcularea nivelului de poluare. Vehiculul trebuie sa stea 24 de ore inainte in laborator pentru aclimatizare.

Testul propriu-zis dureaza doar 20 de minute, timp in care masina trebuie sa ajunga la o viteza de 120 de kilometri pe ora. In acest moment, in toba de esapament este introdusa o teava care trece gazul prin patru aparate. Se fac patru cicluri urbane si unul extraurban. Se amesteca aerul de dilutie cu ceea ce iese de la masina. Intra in saci speciali. CO2 este 142 de grame pe km.

Aici se testeaza maximum patru masini pe zi, insa lucrurile se vor schimba. Masinile non euro, euro 1, euro doi si multe dintre cele euro 3, adica automobilele mai vechi de 2001, nu au aceste date trecute in acte din fabrica. Si cum jumatate din parcul auto din Romania este mai vechi de 2001, oamenii vor fi obligati sa stea la cozi uriase a RAR. 

In afara de aglomeratie, problema ar fi pretul: 3000 de lei pentru motoarele pe benzina si 3500 pentru cele pe motorina.  

Avocatii ii indeamna pe oameni sa atace taxa auto in instanta, chiar si atunci cand se va numi timbru verde. 

"Respectiva taxa este ilegala in continuare, daca vrei sa te judeci, te judeci si iti primest banii", a declarat Marius Coltuc, avocat. 

In prezent exista 80.000 de procese in toata tara. Potrivit avocatilor implicati, aproape trei sferturi dintre ele au sanse de castig.