Cum vom circula în țară și în UE, după relaxarea restricțiilor. Bode: "Nu recomand nimănui să ia mașina și să plece în Grecia sau altă țară, pe 15 mai"
Lucian Bode
Revenirea la normalitatea dinainte de pandemie în ceea ce privește transporturile, atât în țară, cât și în Europa, se va face treptat, în baza unor reglementări comune la niveul UE, a declarat ministrul Transporturilor, Lucian Bode.
Într-un inteviu acordat corespondentului Știrilor ProTV Vitalie Cojocari, ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a declarat că în prezent, la nivelul Uniunii Europene, toate țările membre vin cu propuneri și soluții de reluare a transportul de marfă și de pasageri în Europa, dar că normalizarea, la nivelul dinainte de criză, se va face treptat, cu respectarea anumitor reglementări comune.
Reprezentanții Transporturilor din toate statele UE au avut, până în prezent, două videoconferințe în care au discutat soluții pentru transportul european, grav lovit de restricțiile impuse pentru limitarea extinderii pandemiei cu coronavirus.
Vouchere în loc de bani pentru biletele de avion
“Au fost doua teme de discuții. Pe de o parte, măsuri urgente care să atenueze impactul negativ al crizei asupra sectorului de transporturi, iar pe de altă parte s-a discutat despre ce facem în etapa post-criză, etapa în care anumite state, inclusiv România, au anunțat că vor relaxa măsurile, din 15 mai. Când va expira starea de urgență, noi trebuie să știm exact cum se va desfășura fiecare mod de transport în România și în toate statele membre”, a explicat Lucian Bode.
Potrivit ministrului Transporturilor, una dintre propunerile pe care le-a făcut România, în ceea ce privește transportul aerian, a fost aceea de a înlocui despăgubirile în bani cu vouchere, în cazul călătoriilor neefectuate din cauza crizei.
“Una dintre propunerile României în domeniul aerian a fost modificarea temporară a Regulamentului 261/2004, pentru a permite transportatorilor, pentru o perioadă limitată de timp, să ofere vouchere pentru zborurile pasagerilor ale căror curse au fost anulate, din motive de COVID-19. Inițial, am fost 11 state care am solicitat oficial acest lucru, până la finalul discuțiilor de ieri au fost peste 20 de state care s-au alăturat acestei solicitări și cred că în recomandările finale ale Comisiei Europene vom regăsi această posibilitate”, a explicat ministrul.
Oficialul a mai spus că, în al doilea rând, pe fondul diminuării curselor aeriene, a solicitat elaborarea de noi prognoze de trafic aerian și planuri de performanță în ceea ce privește controlul traficului aerian prin Eurocontrol.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS