Cum a ajuns Romania singura tara europeana fara trenuri intercity, la nici 20 de ani de la introducerea in circulatie
Romania este singura tara europeana fara trenuri Intercity, pentru ca garniturile nu reuseau sa indeplineasca conditiile minime impuse de regulamentul european. Adica sa circule cu o viteza medie de cel putin 60 de kilometri pe ora si sa nu aiba intarzieri.
Inaugurarea primelor trenuri Intercity, in 1996, a fost un motiv de mandrie pentru Romania si pentru ministrul de atunci al Transporturilor.
Dupa mai putin de 20 de ani in care calatorii s-au simtit europeni si au calatorit confortabil, trenurile Intercity au fost scoase cu totul.
Pana si internationalul Bucuresti Nord-Viena a fost retrogradat la stadiul de Inter Regio pentru ca nu reuseste pe teritoriul Romaniei sa prinda mai mult de 50 de kilometri la ora, in medie. Altadata, acest tren "zbura" pur si simplu pe sine cu 120 de kilometri la ora."
Pasager: "Pentru ca avem liniile vechi si stricate si mai stiu ca trenul acesta de Viena cand iese din tara prinde o viteza mult mai mare si nu este permis decat un singur tren sa intre in Austria pe zi ca sa nu le stricam liniile".
Fata de trenurile Inter Regio, cele Intercity castiga o ora pentru fiecare 300 de kilometri parcursi. Chiar daca pretul era cu 15% mai mare, confortul si calitatea vagoanelor atrageau in vremurile bune si 10 de mii de calatori pe zi. Asta pana in 2010, cand criza economica, lucrarile interminabile, furturile de la calea ferata si aparitia transportatorilor privati, i-au fortat pe cei de la CFR Calatori sa renunte la anumite rute.
CFR Calatori a explicat pentru Stirile ProTV ca dupa inceperea lucrarilor de modernizare a caii ferate Bucuresti - Arad, trenurile Intercity au avut intarzieri considerabile, astfel ca numarul calatorilor a scazut.
Trenurile de calatori circula in prezent cu o viteza medie de 43 de kilometri pe ora, iar cele mai rapide abia ating in medie 50 de kilometri pe ora.
Mai multe despre:
#Intercity#CFR Calatori
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS