"Din pacate, nu a fost demarata din timp ca sa poata incepe acum executia. In acest moment, noi am inceput procedurile pentru studiul de fezabilitate si incercam sa acceleram, sa devansam programul pe care l-am primit, sa-l aducem cat mai aproape de noi. (...) Sunt studii de fezabilitate pe capete. Ele trebuiau sa se incheie la 15 decembrie in acest an. Consultantul extern ne-a recomandat sa extindem aceasta perioada pana la urmatorul termen, pana la 15 iunie, pentru a nu grabi acest lucru pentru ca fusesera sarite din cursul firesc al lucrurilor tocmai forajele geo care se pare ca au fost problema la Orastie - Sibiu. In vara vor putea fi demarate, dupa studiul de fezabilitate, licitatiile pentru proiectare si lucrari, iar asta inseamna ca la 1 ianuarie 2017 vor putea incepe lucrarile", a spus Costescu.  

El a precizat ca una dintre probleme este insuficienta pregatire a proiectelor.  

"Constatand acum problemele pe care le vedem cu Orastie-Sibiu si cu celelalte lucruri care se demoleaza, am comparat cu ceea ce se intampla in alte tari si am observat ca problema noastra este insuficienta pregatire a proiectelor. Vrem sa ne grabim. Avem o foame de autostrazi, de drumuri, cai ferate, dar in dorinta noastra sarim peste etape care, dupa, ne costa. Oricat de nepopular as fi, eu o sa raman la convingerea ca un lucru bine facut inseamna un lucru bine pregatit. In Germania, un stadiu de pregatire a unei autostrazi si a unui obiectiv de investitii este de 4 ani, in Romania avem chiar un an si jumatate. Urmarile se vad in segmente de genul Orastie - Sibiu sau in alte segmente", a mai afirmat ministrul Transporturilor.