Controale si supracontroale la avioanele TAROM, dupa incidentele de saptamana trecuta. Ministrul a dezvaluit ca unul dintre ele a fost "major"
"Am fost la Tarom duminica, am fost la directia Tehnica si am analizat toate acele incidente. De fapt, unul a fost chiar major. Nu pot sa va spun, pentru ca este o ancheta formala in curs. Cert este ca ei deja hotarasera sa faca niste verificari mai amanuntite. Eu am cerut sa se implementeze un sistem pe care l-am vazut in viata mea profesionala anterioara, unde alta echipa verifica aleatoriu lucrurile care au fost deja verificate si, in functie de ce se gaseste, se vede daca sistemul tehnic este integru sau nu", a spus ministrul, in cadrul unor declaratii de presa.
Potrivit unui comunicat al companiei, remis luni AGERPRES, ministrul Transporturilor, Sorin Buse, a efectuat o vizita de lucru la TAROM, inspectand activitatea Directiei Tehnice.
"Siguranta zborurilor ramane prioritara la TAROM, fapt subliniat si in discutiile ce au avut loc ieri intre ministru si reprezentantii companiei aeriene. Directia Tehnica a TAROM este recunoscuta de organismele interne si internationale din domeniu si respecta toate normele si reglementarile, astfel incat zborurile sa fie operate in deplina siguranta. Mai mult, pentru evitarea intarzierilor sau anularilor curselor, au fost deja implementate masuri suplimentare celor deja existente. Aceste masuri asigura desfasurarea mai buna a activitatilor, precum si respectarea orarelor de zbor", precizeaza operatorul de transport aerian.
De asemenea, masurile suplimentare prevad activitati de control si includ verificari in plus ale aeronavelor, la intervale mai mici de timp, precum si efectuarea unor noi audituri de siguranta la lucrarile de intretinere.
In perioada imediat urmatoare, va fi infiintat departamentul Maintenance Control Centre, care monitorizeaza si ofera asistenta 24/7 pentru toate defectele aparute in operarea zilnica, dar s biroul AOG (Aircraft on Ground), cu program 24/7 pentru asistenta comenzilor de piese in timp real, cu scopul de a reduce timpii de imobilizare a aeronavelor.
"Va cer sa faceti verificari prin sondaj, insa verificarile sa fie efectuate si de alti oameni fata de cei care fac check-ul zilnic', a transmis ministrul Sorin Buse.
TAROM a anulat, vineri, cursa spre Iasi - RO 707 - care urma sa decoleze la ora 17,20 de pe Aeroportul International Henri Coanda, potrivit programului de zboruri afisat pe site-ul Companiei Nationale Aeroporturi Bucuresti. De asemenea, cursa RO 311 Bucuresti - Munchen a decolat cu o intarziere de o ora si douazeci de minute. Aeronava era programata sa decoleze la ora 17,10, insa a zburat de pe Otopeni la 18,30.
Joi si vineri, operatorul national de transport aerian a inregistrat probleme cu mai multe aeronave. Astfel, primul incident a avut loc joi seara, cand o aeronava a companiei TAROM, care urma sa ajunga la Iasi, a ratat decolarea de pe Aeroportul Otopeni, din cauza unei probleme tehnice. Anterior, cursa TAROM RO 637 Bucuresti - Satu Mare, care decolase la ora 16:48 de pe Otopeni, s-a intors dupa aproximativ 20 de minute pe aeroport, din cauza unor defectiuni tehnice se pare ca la trenul de aterizare.
De asemenea, vineri, aeronava TAROM cu destinatia Timisoara, prevazuta sa decoleze la ora 12:40, cu 57 de pasageri la bord, a zburat cu o intarziere de o ora si cincizeci de minute din cauza defectarii unui difuzor de la bordul aeronavei. Deoarece regulile spun ca o aeronava trebuie sa aiba in momentul decolarii toate echipamentele in ordine, difuzorul a fost inlocuit in ultimul moment.
In plus, Centrul de Investigatii si Analiza pentru Siguranta Aviatiei Civile (CIAS) a demarat o investigatie in cazul cursei TAROM Bucuresti - Iasi, care a ratat decolarea, programata pentru ora 20:35.
"Au fost mai multe decolari si intoarceri, insa noi investigam doar cazul TAROM Bucuresti - Iasi. Este vorba despre o investigatie si nu o ancheta, pentru ca ancheta presupune gasirea vinovatilor, iar noi vrem sa ne dam seama de ce s-a ratat decolarea. In cadrul investigatiei avem in vedere mai multe componente: si procedurile de pe aeroportul Otopeni si cum a actionat pilotul, deci nu e doar TAROM", a declarat, vineri, pentru AGERPRES, directorul general al agentiei, Nicolae Stoica.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS