Constructorul autostrăzii Lugoj-Deva amenință că va da România în judecată. De ce a reziliat CNAIR contractul
Deși autostrada Lugoj - Deva este aproape terminată și plătită, Compania Națională pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere a reziliat contractul.
Oficialii acuză acum firma de construcție că ar fi turnat mai puțin asfalt decât era prevăzut în contract, și ar fi umflat prețul lucrărilor. Dar, până să constate aceste probleme, statul a plătit 95 la sută din suma totală.
Constructorul a transmis că Ministerul Transporturilor a reziliat contractul în mod abuziv şi ia în calcul să acţioneze statul român în judecată.
În timpul construcţiei tronsonului 3 al autostrăzii Lugoj - Deva, de 21 de kilometri, au apărut nenumărate fisuri, terasamentul s-a prăbuşit, iar asta s-ar putea repeta după deschidere, se tem şeful Companiei pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere şi ministrul Transporturilor.
Oficialii susţin că, în unele locuri, constructorul ar fi turnat un strat de asfalt şi cu 2 centimetri mai subţire, iar preţul unor poduri ar fi fost umflate. Şefii de la transporturi afirmă că ar fi descoperit în total 60 de probleme. Ciudat este că au aflat de ele abia acum când lotul este aproape finalizat. Ministrul Transporturilor spune că reprezentantul statului pe şantier, un inginer consultant, le-a transmis rapoarte false.
Răzvan Cuc, ministrul Transporturilor: “Consultantul e primul care a greşit, pentru că el şi-a asumat hârtiile. El a dat hârtiile semnate, ştampilate, la companie.”
Pentru toate problemele de pe autostradă, constructorul a fost amendat cu 73 de milioane de euro. În plus, ministrul Răzvan Cuc şi directorul actual al CNAIR i-au cerut constructorului 8 ani de garanţie în loc de 4 cât prevedea iniţial contractul.
Sorin Scarlat, directorul CNAIR: “Sunt probleme de calitate pe acest lot. Noi dorim să obţinem un produs pe care l-am plătit sau îl plătim.”
Ministerul Transporturilor anunță acum, în al 12-lea ceas, că se va îndrepta penal împotriva consultantului. Dar și împotriva foștilor manageri din Compania Națională pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere care au fost responsabili de autostradă. Unii dintre ei sunt și acum angajați în companie.
Surprinzător dar firma de construcție și-a primit deja 95 la sută din bani, adică aproape 580 de milioane de lei. Ministrul Transporturilor susţine însă că are garanţia de 58 de milioane de lei a constructorului, pe care o poate folosi în caz că trebuie să repare autostrada.
Acum autostrada este aproape gata. Ca să o deschidă circulaţiei, cei de la CNAIR promit să lucreze în regie proprie. Mai au de pus garduri de protecţie, de curăţat sistemul de evacuare a apei şi de efectuat o expertiză care să scoată la iveală eventuale probleme de structură.
Pe de altă parte, şi constructorul Lotului 3 a reacţionat în acest caz şi a transmis că Ministrul Transporturilor a reziliat contractul într-un mod abuziv şi surprinzător. Firma spaniolă susţine că, pe toată perioada colaborării, instituţiile din România i-au pus piedici, iar CNAIR a întârziat cu autorizațiile de construcție şi a blocat plăţile.
COMSA Corporacion, constructor: “Domnul ministru Cuc a decis, fără bază legală rezilierea contractului. Am avut întotdeauna deschiderea de a continua și finaliza acest proiect, chiar dacă asta a însemnat pierderi pentru noi. Acest blocaj inventat de autoritățile române din cine știe ce motive obscure, ne determină să ne gândim foarte serios să facem plângeri penale și să acționăm statul român în judecată.”
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent



RSS