Cel mai mare operator de zbor din Italia reuseste sa evite falimentul, pentru a 2-a oara in ultimii ani
Aeronava Alitalia. Sursa foto: Mediafax
Alitalia a obtinut fonduri de salvare in valoare de 500 de milioane de euro din partea actionarilor, bancilor si postei italiene de stat, pentru a evita falimentul companiei care pierde peste 1,5 milioane de euro pe zi, potrivit Bloomberg.
Membrii consiliului de administratie au aprobat un plan de atragere a 300 de milioane de euro prin emiterea de noi actiuni catre actionarii existenti. Air-France-KLM Group, cel mai mare actionar al Alitalia, cu o participatie de 25%, a anuntat ca reprezentantii sai au convenit sa sprijine masura pentru a permite continuarea activitatii operatorului aerian italian.
Compania de stat Poste Italiane a decis sa contribuie cu 75 de milioane de euro la Alitalia, iar cele mai mari doua banci, UniCredit si Intesa Sanpaolo, vor garanta pana la 100 de milioane de euro pentru eventualitatea in care emisiunea de drepturi de preemtiune nu va fi subscrisa in totalitate.
Este pentru a doua oara in ultimii cinci ani cand guvernul italian contribuie la salvarea operatorului aerian.
Actionarii Alitalia se vor intalni luni pentru a aproba planul de finantare. Air France-KLM nu s-a angajat inca sa participe la majorarea de capital, care necesita si acordul board-ului sau. Air France-KLM a fost reticenta sa investeasa noi fonduri in Alitalia, avand in vedere ca aplica propriul sau plan de restructurare si reduceri ale locurilor de munca.
Alitalia, cu circa 14.000 de angajati, s-a mai aflat in trecut in pragul falimentului. Operatorul a intrat in insolventa in 2008, dupa ce opozitia politicienilor si a sindicatelor a dus la esecul tentativelor de vanzare a companiei, detinuta de stat, la acea data, in proportie de aproape 50%. Fostul premier Silvio Berlusconi a pledat pentru mentinerea Alitalia in proprietate italiana, dupa ce Air France si-a retras oferta de achizitie.
Un grup de investitori reunit de Berlusconi, intre care Intesa Sanpaolo si Atlantia, cel mai mare operator de autostrazi din Italia, a cumparat principalele active ale Alitalia si le-a unificat cu cele ale operatorului mai mic Air One. Ulterior, a fost vanduta o participatie catre Air France-KLM.
Resursele Alitalia au fost erodate de pierderile tot mai mari si concurenta venita din partea EasyJet. La problemele operatorului se adauga avertismentul companiei energetice Eni, de oprire a aprovizionarii cu carburanti, daca operatorul nu demonstreaza ca poate continua activitatea.
Pierderile Alitalia au urcat la 294 de milioane de euro in primul semestru, iar rezervele au scazut la 128 de milioane de euro, de la 159 milioane euro la sfarsitul trimestrului unu.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS