Cea mai căutată meserie a momentului. Este nevoie de 20.000 de profesioniști. Cât costă reconversia profesională
Camioane, autostrada
Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) solicită Guvernului alocarea unui buget în anul 2019 pentru fomarea a 20.000 de șoferi profesioniști, în contextul acutizării crizei de șoferi cu care se confruntă transportatorii rutieri români.
Potrivit UNTRR, cererea de forță de muncă calificată în transporturile rutiere internaționale este în continuă creștere, atât în România cât și în UE, iar transportatorii rutieri români se confruntă cu o lipsă acută de șoferi profesioniști, având camioane care nu mai pot fi operate din lipsa șoferilor calificați disponibili în piață.
“În acest sens, UNTRR solicită Guvernului și Parlamentului alocarea unui buget în anul 2019 pentru formarea/reconversia profesională a forței de muncă disponibile pentru exercitarea profesiei de șofer profesionist, respectiv a unei forțe de muncă de 20.000 lucrători, prin emiterea unei hotărâri care să asigure cadrul legal de finanțare a formării profesionale necesare pentru a compensa lipsa acută de șoferi profesioniști cu care se confruntă sectorul transporturilor rutiere, în vederea creșterii competitivității firmelor românești de transport rutier de marfă și persoane”, susțin transportatorii, într-un comunicat.
Costul estimat de reconversie profesională a șoferilor profesioniști este de aproximativ 10.000 lei/persoană, care include permis de conducere categoria C+E, atestat conducător auto transport marfă (CPC), examinări medicale și psihologice, precum și cardul tahograf.
Potrivit sursei citate, la nivel european, state precum Ungaria au aplicat măsuri similare, guvernul maghiar realizând cu succes un cadru reglementat pentru reconversie profesională de formare a șoferilor profesioniști, astfel atenuând la nivel național criza de forță de muncă în acest sector industrial.
“Transportatorii români au nevoie de soluții urgente și eficiente la această criză acută de șoferi profesioniști, astfel încât industria românească de transport rutier să poată continua să opereze în parametri optimi și eficienți, în condițiile în care, transportul rutier este principalul contributor la exportul de servicii al României, cu o contribuție de peste 4,75 miliarde euro la exportul de servicii al României. În prezent, România are un deficit de 45.000 de șoferi profesioniști”, mai susține organizația.
UNTRR susține formarea profesională a personalului din transporturi la standarde europene și în conformitate cu regulamentele europene în vigoare, pentru asigurarea unui mediu concurențial corect, în condiții de competitivitate ridicată.
Conform Indexului locurilor de muncă, lansat anul trecut de OLX, șoferul este cea mai căutată ocupaţie a momentului în România de către angajatori.
Potrivit analizei, ‘șoferi - servicii auto- curierat' este categoria cu cele mai multe locuri de muncă disponibile la secţiunea Locuri de muncă. Nevoia mare de personal în acest domeniu a fost constantă în ultimul an şi jumătate, având în vedere că în aproape toate lunile această categorie a adunat cele mai multe anunţuri de angajare de pe OLX.
Totodată, categoria este pe primul loc şi din punct de vedere al numărului de interacţiuni totale dintre angajatori şi candidaţi, generând aproape 300.000 de contactări pe lună.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS