Boeing va vinde Iranului piese de schimb pentru avioane de linie
Iran Air. Sursa foto: Mediafax
Statele Unite au autorizat constructorul de avioane Boeing sa vanda Iranului piese de schimb pentru avioane de linie, a declarat vineri un purtator de cuvant al grupului american pentru AFP.
Aceasta autorizare a fost acordata sub forma unei licente pe "o perioada scurta" de timp si vizeaza "piese de avioane de linie care este necesar sa fie schimbate din motive de siguranta", a subliniat purtatorul de cuvant. Ea marcheaza revenirea in Iran a constructorului de avioane, absent pe aceasta piata de la impunerea embargoului american in 1979, a adaugat el, noteaza Mediafax.
Licenta a fost acordata de catre Departamentul Trezoreriei, in cadrul acordului premergator asupra dosarului nuclear iranian semnat in noiembrie intre Teheran si Grupul 5+1 (China, Franta, Marea Britanie, Rusia, Statele Unite si Germania), a precizat purtatorul de cuvant, contactat telefonic.
In schimb, Boeing nu are dreptul sa vanda avioane noi Iranului, a adaugat reprezentantul companiei. La sfarsitul lui februarie, alt grup american, conglomeratul General Electric (GE), a anuntat ca a cerut autoritatilor americane permisiunea de a vinde in Iran piese de avioane de linie. Pentru moment nu a primit un raspuns.
Statele Unite si statele europene au impus sanctiuni economice dure Iranului in ultimii ani, cu scopul de obliga Teheranul sa-si suspende programul nuclear, suspectat ca ascunde o parte militara.
Unele sanctiuni au fost anulate partial in ianuarie, dupa ce Iranul a acceptat sa-si blocheze o parte a programului.
Cele doua parti negociaza in prezent un acord definitiv care sa garanteze natura pasnica a programului nuclear si care sa permita anularea tuturor sanctiunilor internationale.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS