Avioanele viitorului, inzestrate cu o "piele" asemanatoare celei umane, pentru a "simti" avariile
Un sistem care va permite invelisului exterior al avioanelor "sa simta" avariile, imitand functia senzoriala de la nivelul pielii umane, a fost creat de compania britanica BAE Systems, potrivit bbc.co.uk.
Reprezentantii companiei britanice spun ca noua tehnologie, care functioneaza prin acoperirea intregului avion cu zeci de mii de microsenzori, este capabila sa detecteze numeroase probleme tehnice, inainte ca acestea sa apara.
Dispozitivele vor masura viteza vantului, temperatura, gradul de tensionare si directia de deplasare.
Noua tehnica ar putea fi utilizata "in multe alte domenii, nu doar in cel militar", spun autorii inventiei.
Lydia Hyde, coordonatoarea proiectului, a dezvaluit faptul ca ideea acestei tehnologii i-a venit in timp ce privea centrifuga masinii sale de spalat, care era inzestrata cu un senzor ce previne supraincalzirea.
"Privind cum un simplu senzor poate fi folosit pentru a opri supraincalzirea unui dispozitiv electrocasnic, am inceput sa ma gandesc la felul in care acest detaliu ar putea fi aplicat in activitatea mea si ar putea duce la inlocuirea senzorilor masivi si scumpi cu senzori ieftini, miniaturali si multifunctionali. Acest gand m-a adus la ideea unui avion sau unui automobil sau unui vapor care ar putea fi acoperite cu cateva mii de astfel de senzori pentru a crea o «piele inteligenta», care poate sa simta lumea din jurul ei si sa monitorizeze functionarea aparatului, prin detectarea tensiunii, caldurii si a avariilor", a explicat Lydia Hyde.
Senzorii, care pot fi la fel de mici precum particulele de praf si detin propria sursa de energie, ar putea fi pulverizati pe suprafetele exterioare ale avioanelor la fel ca orice tip de vopsea, au precizat reprezentantii companiei BAE Systems.
Noua tehnologie ar putea fi utilizata pentru prevenirea unor dezastre naturale - prin transmiterea de informatii care vor duce la repararea la timp a digurilor -, dar si a neplacerilor din viata de zi cu zi - precum incalzirea tevilor din timpul iernilor deosebit de reci, impiedicand astfel fisurarea acestora - si chiar sa reduca numarul accidentelor de automobil.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS