Autostrada Comarnic-Brașov, construită de chinezi și turci. ONG: ”Este o glumă proastă”
Autoritățile încearcă pentru a patra oară să construiască autostrada Comarnic-Brașov. De data aceasta, cu o companie chinezească și una turcească, în parteneriat public-privat.
Guvernul promite că șoseaua de viteză va fi gata în 4 ani, dar nu a semnat până acum contractul. „Este o glumă proastă”, spun ONG-urile care monitorizează contractele pentru infrastructura învechită din România.
Ministerul Transporturilor şi Comisia de Prognoză a Guvernului au prezentat marți jurnaliştilor companiile care ar trebui să construiască autostrada prin munţi. Evenimentul a început cu o sesiune foto. Impresionaţi de Palatului Victoria, membrii delegaţiei chineze au fotografiat încăperile ori şi-au făcut poze.
Oficial însă, contractul între statul român şi China Communications Construction Company, plus Makyol din Turcia, nu a fost semnat încă.
Răzvan Cuc, ministrul Transporturilor: “Am ajuns la finalul procedurii de selectare a partenerului privat pentru cea mai importantă autostrada din România, autostrada Ploieşti - Braşov.”
Cu toate acestea, încă nu se ştie momentul în care contractul va fi semnat şi adoptat de Guvern. Comisia de prognoză spune că autostrada costă 1,4 miliarde de euro, din care consorţiul chinezo-turc ar plăti 75 la sută. Îşi va recupera banii în 20 de ani de exploatare din taxa în valoare de aproape 6 euro pe suta de kilometri pe care o vor plăti şoferii.
După ce a văzut cum se circulă pe Valea Prahovei, preşedintele companiei chinezeşti, Wang Jinchun, a promis că va termina lucrarea la timp. A fost susţinut şi de şeful companiei turceşti.
Wang Jinchun: “Este foarte importantă pentru poporul român, pentru că pe acest drum, compania noastră, chiar şi eu am călătorit de câteva ori până la Braşov.”
Adnan Cebi: “Noi credem că vom reuşi să terminăm acest proiect la timp.”
Constructorii au la dispoziţie un an de proiectare şi 3 de execuţie, din momentul semnării contractului.
Ion Ghizdeanu: “La anul sigur va începe construcţia, noi sperăm în prima parte a anului, dacă nu, în a doua.”
Însă ONG-urile care monitorizează contractele de infrastructură se tem de un nou contract păgubos, cum a fost cel cu Bechtel.
Ionuţ Ciurea, Asociația Pro Infrastructura: “Este o glumă proastă, nu avem pregătit traseul, distruge Valea Prahovei. O să vedem nişte exproprieri interesante, asta dacă o să existe aviz de mediu.”
Guvernul este însă optimist. A introdus în contract penalităţi, dar şi bonificaţii de 100 de milioane de euro pe fiecare an de întârziere sau avans faţă de termenul aprobat.
Mai multe despre:
#Autostrada Comarnic-Brasov#autostrazi
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS