Topul firmelor cu cele mai mari marje de profit: castig de 700.000 de lei la afaceri de 3 lei. Ati auzit de Amv Est Group?

Din anomaliile economiei romanesti. Cea mai profitabila firma din Romania, raportat la cifra de afaceri, nu este vreun gigant, ci o societate cu activitati de holding din Bucuresti, denumita Amv Est Group SRL, care a raportat in 2012 un profit de peste 700.000 de lei la un rulaj de doar trei lei, arata o analiza a ZF pe baza datelor de la Registrul Comertului. In mod normal, in economia locala marjele nete de profit incep de la 3-5% si pot ajunge la 20-30%. OMV Petrom, cea mai mare companie din Romania, a avut anul trecut o marja neta de 19,7% (profit de 864 mil. euro la rulaj de 4,4 mld. euro), in timp ce Kaufland, liderul din comert, a avut o marja de 4,2% (profit de 61,6 mil. euro la afaceri de 1,4 mld. euro). „O astfel de situaţie care la prima vedere poate pa­rea paradoxala are in principiu doua cauze: fie o gre­seala in intocmirea raportarilor, (...) fie compania res­pec­tiva nu are venituri din activitatea de baza, ci doar ve­nituri de natura financiara sau exceptionala“, explica Ga­briel Sincu, director executiv in cadrul EY Romania, noteaza ZF.

Cum au ajuns strainii sa-si depuna economiile la bancile din Romania. Explicatia fenomenului

Tot mai multi straini isi trimit in Romania banii economisiti pentru a profita de dobanzile care sunt de pana la 10 ori mai mari decat in tarile lor. Afirmatia este sustinuta de bancheri. Acestia spun ca si noi avem de castigat indirect din asta pentru ca se intareste leul. O problema ar putea sa apara insa, daca toate aceste sume ar pleca asa cum au venit.   Strainii sunt prudenti si nu depun toti banii la o singura banca, ci fac depozite de 100.000 de euro, adica plafonul maxim pe care Fondul de Garantare il acorda in cazul in care banca da faliment.  Dobanzile la depozitele bancare din Romania - si in lei si in valuta - sunt mult mai mari decat cele din zona euro. Seful unei banci din Romania spune ca: "Sunt multi clienti straini care si-au adus banii la noi. Decat sa primeasca o dobanda? de 0,5% pe an in Germania, prefera sa plaseze banii aici, cu 2,5-3% pe an. Romania este perceputa ca o tara stabila", informeaza stirileprotv.ro.

Proprietarul marcii de lux Louis Vuitton produce la Sibiu componente de genti de 20 de milioane de euro

Grupul LVMH, proprietarul Louis Vuitton si unul dintre cei mai importanti jucatori din industria luxului, si-a dublat afacerile fabricilor din judetul Sibiu in timpul crizei financiare, la 19,7 milioane de euro. In aceeasi perioada, compania Somarest din judetul Sibiu prin care Louis Vuitton produce componente de genti (curele, buzunare etc) la Cisnadie si Avrig a angajat peste 200 de oameni, ajungand la 800 de salariati. Louis Vuitton detine in Romania si un magazin de 130 de metri patrati la parterul hotelului de cinci stele JW Marriott. Acesta a terminat anul trecut cu afaceri de 20 de milioane de lei (4,5 mil. euro), similare celor din anul anterior, scrie ZF.

Cosmar fiscal pentru proprietarii de case

Guvernul pregateste noi lovituri fiscale pentru romanii care au imobile de inchiriat. Din 2014 vor lovi nu doar proprietarii, ci si afacerile mici. Plata contributiilor de sanatate pentru toate veniturile din chirii va fi cel mai impovarator bir. Din 2014, obligatia s-ar putea extinde si pentru cei deja asigurati ca salariati sau PFA. „Pentru CAS nu prea mai e loc de extindere a bazei decat la toate veniturile din chirii, dividende, dobanzi“, spune consultantul fiscal Gabriel Biris, care crede ca masura va creste si mai mult evaziunea. „Cand esti deja asigurat la sanatate, platind contributii cu atat mai mari cu cat ai salariu mai mare, dar pentru un beneficiu fix, sa contribui in plus si pentru orice alt venit va fi perceput ca abuz, si multi vor inchiria la negru“, crede Biris. Surse din Ministerul Finantelor au declarat ca alternativa la aceasta masura, la care statul s-a opus in discutiile cu FMI, ar fi fost si mai grava: dublarea nivelului contributiei de sanatate platite de PFA, care au o cota la jumatate fata de salariati, scrie Capital.

Romanii platesc pe un kilometru de autostrada si 23 mil. €, de zece ori mai mult ca bulgarii

Cel mai scump tronson de autostrada construit in Romania in ultimii ani este Gilau-Campia Turzii-Turda, cu un cost mediu per kilometru de circa 23 de milioane de euro, arata o analiza a ZF.  La polul opus, cea mai ieftina autostrada construita in Romania este Timisoara-Arad, unde costul pe kilometru a ajuns la circa 3,5 milioane de euro.  In tarile din regiune, un kilometru de autostrada ajunge sa coste si 2,2 milioane de euro. „Costul unei autostrazi depinde de relieful pe care este construita, insa diferentele de pret pot proveni in special din solutiile tehnice adaptate pe parcursul lucrarilor”, spune Alexandru Dobre, presedinte de onoare al Asociatiei Romane a Antreprenorilor de Constructii (ARACO).  CNADNR a avut in ultimii opt ani (2006-2013) un buget total de aproape 13 miliarde de euro, atat pentru constructia de autostrazi, cat si pentru reabilitarea de drumuri nationale, arata ZF.

Cei mai mari 30 de operatori telecom din Romania si-au injumatatit profitul intre 2008 si 2012

Cei mai mari 30 de operatori de telecomunicatii de pe piata locala au avut anul trecut un profit total de 365,9 milioane de euro, mai putin cu 390,6 milioane de euro comparativ cu 2008, primul an de criza, conform datelor Ministerului de Finante centralizate de Wall-Street.ro. Cei mai profitabili operatori au fost si anul trecut Orange si Vodafone Romania, insa daca in urma cu cinci ani diferente dintre castigurile celor doua companii era in jurul a 130 de milioane de euro, anul trecut a fost de numai patru milioane de euro. Cele mai mari scaderi ale veniturilor au fost inregistrate de companiile care sunt si cei mai mari jucatori in domeniu: Orange, Vodafone, Romtelecom, UPC sau Telemobil, arata Wall-Street.ro

Mexicul isi deschide sectorul petrolier investitiilor private, dupa 75 de ani 

Mexic are de gand sa isi deschida sectorul petrolier, pana acum unul de stat, investitiilor private, relateaza BBC. O sursa de mandrie nationala, industria petroliera a tarii a fost protejata de implicarea oricaror parti din afara vreme de 75 de ani.  Propunerea de acum a presedintelui Enrique Pena Nieto include reforme care vor incuraja investitiile nationale, dar si pe cele straine, pentru deschiderea de noi rafinarii pe teritoriul tarii, lucru care nu este posibil in acest moment, din considerente financiare. Daca propunerea va fi aprobata, analistii spun ca ar putea insemna dublarea investitiilor straine pentru Mexic, dand economiei cel mai mare imbold de cand tara a semnat Tratatul Nord American de Liber Schimb, acum douazeci de ani.

Islanda ar putea deveni noua bomba cu ceas a Europei 

Economia Islandei se topeste, semanand teama in randul investitorilor de pe batranul continent, informeaza CNN Fortune. Daca din 2008 mica natiune insulara a reusit sa evite o prabusire economica de proportii, in principal datorita controalelor de capital impuse de guvern, care au dus la evitarea unei deprecieri monetare de proportii, bancile au mizat pe tactici de amanare in procesele cu creditorii, masura care acum isi dovedeste ineficienta. In acest moment, nu sunt prea multe variante viabile pentru salvarea tarii si cea mai mare teama in randul oficialilor europeni este ca Europa va fi afectata de criza care sta sa izbucneasca in zona. Prabusirea de care a avut parte Islanda in 2008 a contribuit la criza europeana si o alta situatie similara va crea cu siguranta panica printre investitori.

Pilotii sunt ingrijorati de normele de siguranta ale Ryanair 

Un sondaj realizat printre pilotii Ryanair a scos la iveala faptul ca exista ingrijorari serioase in randul acestora, privind siguranta zborurilor, transmite CNN, care citeaza Financial Times. Ryanair, cea mai mare companie aeriana low-cost din Europa, din punct de vedere al incasarilor, a refuzat sa comenteze rezultatul sondajului, insa a subliniat “recordul intact in materie de siguranta, care dateaza de 29 de ani”. Dintre cei peste o mie de capitani de zbor si prim ofiteri ai Ryanair care au participat la studiu (adica peste o treime din numarul total de piloti ai companiei), 89% cred ca firma nu are o politica a sigurantei deschisa si transparenta, in timp ce 67% spun ca nu se simt in largul lor sa raporteze intern probleme de acest gen. Mai mult, 94% dintre intervievati considera ca autoritatile ar trebui sa efectueze anchete asupra normelor de siguranta din companie.

Producatorul de instrumente muzicale Steinway este scos la vanzare. Ofertele curg

Steinway Musical Instruments mai are cateva acorduri pe partitura, inainte de preluarea finala. Producatorul de piane, saxofoane si trompete, cu o traditie de 160 de ani, acceptase in iunie sa fie preluat de catre firma privata de investitii Kohlberg & Co, dar a anuntat luni ca a primit o oferta mai buna, potrivit The Guardian. Reprezentantii Steinway au refuzat sa faca publica identitatea noului ofertant, pe care l-a descris doar ca fiind “afiliatul unei firme de investitii ce manageriaza peste 15 miliarde de dolari”. Cei de la Kohlberg erau dispusi sa ofere cate 35 de dolari pe actiune, ceea ce ar fi dus la o evaluare a producatorului de instrumente muzicale la 438 milioane de dolari. Noua oferta ridica insa stacheta la 477 milioane pentru compania fondata in 1853 in Manhattan, renumita pentru faptul ca inca isi asambleaza pianele manual.