Pe infrastructura de transport s-au cheltuit 28 mld. euro in 6 ani, dar unde sunt soselele, bucuresteanca ce conduce o afacere de 1 mld. dolari in Rusia si povestea romanului care si-a deschis firma in 91 si acum are client Parlamentul
In fiecare dimineata citim site-urile romanesti si straine si strangem stirile de top de la Bloomberg la Ziarul Financiar, pentru cel mai bun update. Urmareste Incont.ro pe site sau pe Facebook. Transmitem informatiile care fac toti banii. Powered by StirileProTV.
Doar 7% din bani au mers catre autostrazi. Romania a cheltuit pe infrastructura de transport 28 mld. euro in ultimii sase ani. Unde sunt soselele?
Valoarea lucrarilor realizate in infrastructura de transport, adica drumuri, cai ferate, aeroporturi, poduri sau canale navigabile, s-a ridicat la 27,5 miliarde de euro in perioada 2009-2013, arata o analiza ZF pe baza datelor INS. Din aceasta suma, doar circa 2 miliarde de euro au fost lucrari executate in domeniul autostrazilor, in ciuda faptului ca in ultimii ani soselele de mare viteza au fost, cel putin la nivel declarativ, prioritatea tuturor guvernelor care s-au perindat pe la Palatul Victoria. Suma surprinzator de mica pentru autostrazi poate fi explicata prin faptul ca cifrele de la Institutul National de Statistica se refera doar la sumele facturate in respectivii ani catre companiile care construiesc sau proiecteaza autostrazi, potrivit reprezentantilor institutului. Cu alte cuvinte, valorile facturate sunt mai mici decat cele livrate efectiv.
Bucuresteanca de 39 de ani care conduce o afacere de un miliard de dolari in Rusia
Angela Cretu si-a inceput cariera in vanzari si dupa cativa ani a facut parte din echipa care a lansat Avon in Serbia si Muntenegru, avand rolul de director national de vanzari. Au urmat apoi functii ca general manager Avon Romania, vicepresident SEE, vicepresident global buisness innovation la New York, in sediul central al companiei-mama. Acum este group vicepresident Rusia si Europa de Est si director general in Rusia. „Romanii sunt foarte apreciati in compania mea, sunt multi romani in pozitii de top peste tot in lume. Sunt mandra ca sunt romanca si ca vin dintr-o generatie cu un apetit insatiabil de cunoastere si inovatie„, spune Angela Cretu, potrivit Business Magazin.
Italienii de la ENI spun adio Romaniei dupa ce MOL le-a cumparat toate benzinariile
Ungurii de la MOL ajung la un business de peste un miliard de euro dupa preluarea celor 42 de benzinarii ale ENI (fostul Agip). In medie, investitia intr-o benzinarie este de un milion de euro. Clasamentul marilor jucatori ramane insa neschimbat. „Ne vom continua eforturile de crestere“, a spus Kinga Daradics, 33 de ani, CEO & country chairman al MOL Romania, cel mai tanar executiv din industria petroliera locala, arata ZF.
Viitorul mallurilor: Internetul, fantoma care bantuie jucatorii pe o piata in care este crucial “sa te culci cu clientul”
Peste o treime din mallurile din Romania fac parte din prima generatie de centre comerciale, asa ca exista o nevoie stringenta de lucrari de modernizare. Investitiile proprietarilor de centre comerciale trebuie insa sa depaseasca fatada si sa mearga din ce in ce mai mult pe crearea unor experiente pentru vizitator, au spus specialistii imobiliari, potrivit Wall Street.ro.
Romania a vandut oameni. Operatiunea secreta a statului roman care a adus sume uriase in conturile Securitatii: 11.000 de marci pe cap de sas „titrat”
In mai 1962, un agent al Directiei de Informatii Externe, botezat cu numele de cod Alexandru, s-a intalnit cu un misterios avocat neamt in Bucuresti si au negociat „vanzarea” primei familii de sasi din Romania catre statul german. Pentru 30.000 de marci (7500 de dolari), familia Hann a parasit Romania. Asa a inceput operatiunea Recuperarea 1. In perioada comunista, statul german a platit zeci de milioane de marci pentru ca sasii din Transilvania sa primeasca vizele cu care puteau iesi din Romania comunista. Intre 250.000 si 400.000 de sasi ar fi beneficiat de vizele contracost platite de statul german, scrie Gandul.info.
Piata terenurilor intra intr-un nou ciclu
Achizitiile masive de teren realizate in vederea extinderii de catre marii retaileri alimentari si de bricolaj sunt inlocuite treptat cu investitiile dezvoltatorilor imobiliari interesati de birouri si rezidential. Ultimii trei ani au reprezentat o perioada propice pentru dezvoltarea retelelor de retail (supermarketuri, discounteri si benzinarii), care dupa acumularea terenurilor necesare extinderii au intrat intr-o etapa de dezvoltare. Consultantii imobiliari prevad ca aceasta categorie de investitori se va opri din achizitii in urmatorii doi ani si va fi inlocuita de dezvoltatorii imobiliari traditionali, noteaza Capital.
Povestea romanului care a avut curaj sa deschida firma in 1991 si acum are client Parlamentul
Romeo Ioan este antreprenorul roman care a avut curajul, la inceputul anilor ’90, sa isi deschida o firma. A durat cateva luni de birocratie, multe hartii dar, dupa mai bine de 20 de ani, nu regreta absolut deloc. Wall-Stree.ro dezvaluie povestea din spatele business-ului Eurocom, condimentata cu povestiri amar-placute de dupa caderea comunismului.
Cel mai mare castigator de pe urma listarii Alibaba
Listarea Alibaba ar putea deveni cea mai mare oferta publica initiala derulata vreodata in SUA, depasind-o pe cea a Visa, care a atras 19,65 miliarde de dolari in 2008. Iar cel mai mare castigator nu va fi fondatorul Jack Ma sau executivii sai, ci Masayoshi Son din Japonia. Acum 14 ani, Son’s SoftBank Corp. (9984) a debutat cu un pariu de $20 milioane pe un portal necunoscut pe atunci, care conecta producatorii din China cu diversi cumparatori din alte tari. Site-ul a evoluat si a ajuns cel mai mare "mall" online din China si partea SoftBank este estimata acum undeva la 58 de miliarde, o revenire spectaculoasa inclusiv dupa standardele din Silicon Valley, scrie Bloomberg.