Dragnea, Antonescu, Chitoiu, Oprisan, Chiuariu, Frunzaverde „negociaza“ cu Google, Apple, GE, BMW, Samsung, Nestlé sa-i atraga ca investitori in fiefurile lor electorale si sa creeze locuri de munca

Daca ii pui sa intre in direct la televizor si sa spuna cum arata harta lor electorala din propriul colegiu si din judet, politicienii nostri stiu pe de rost fiecare alegator si fiecare vot incotro se duce. Sefii de campanii electorale si cei care se pricep la numarat, incepand de la Viorel Hrebenciuc, Liviu Dragnea, Tudor Chioariu, Vasile Blaga pana la Serban Mihailescu, Adriean Videanu, stiu pe de rost toata harta electorala a tarii. Daca ii intrebi insa despre harta businessului romanesc, ce afaceri sunt in fiecare judet, in colegiul lor electoral, cati angajati sunt in fiecare fief si unde lucreaza, ce cifra de afaceri si cate locuri de munca au companiile din zona in care au fost trimisi in Parlament, se va asterne linistea. Probabil ca nici nu ii intereseaza. Mai mult ii intereseaza ce companii si ce oameni de afaceri cotizeaza la partid/partide, scrie Cristian Hostiuc in ZF.

"Caracatita din Portul Constanta". Cum a ajuns inima comertului romanesc jucarie pentru politicieni

Potentialul portului Constanta este formidabil: ca marime e al doilea din Europa dupa Rotterdam, dar ca activitate este mult in urma altor porturi europene. Capacitatea sa de operare – 120 de milioane de tone de marfuri pe an – nu e folosita nici la jumatate. Profitul „e ridicol”, spune primarul Mazare – 8-10 milioane. Infim pentru un adevarat colos, asa cum e Portul Constanta, intins pe 4000 de hectare, practic un oras langa oras. Terenul din port este domeniul public al statului si este gestionat de Administratia Porturilor Constanta care il inchiriaza pamantul celor aproape 800 de companii care fac afaceri de miliarde de lei. Si cum Portul Constanta este o mina de aur, nu e de mirare ca se dau lupte pentru controlul sau, lupte ascunse insa de ochii opiniei publice, arata o ancheta marca Romania, te iubesc!

Cristian Constantinescu, unul dintre cei mai experimentati oameni din piata asigurarilor: „ASF ar trebui sa fie desfiintata, 60-80% din oamenii de acolo nu au pregatirea necesara“

Cristian Constantinescu, fost director la Allianz-Tiriac intre 1993 si 2010, spune ca nu exista nimeni in Romania capabil sa conduca aceasta „megaconstructie“ de supraveghere a pietei financiare si ca „bubele“ din asigurari existau de foarte multi ani, dar supraveghetorul le-a acoperit. Constantinescu a spus intr-un interviu pentru ZF ca ASF ar trebui des­fiintata, pentru ca nu exista in acest mo­ment oameni in Romania cu o viziune integrata asupra celor trei piete - asigu­rari, pensii private si piata de capital - pen­tru ca aceasta institutie sa fie eficienta.  „Eu as desfiinta ASF-ul si m-as intoarce la supravegherile pe fiecare domeniu in parte si in momentul in care fiecare dintre aceste autoritati de supraveghere devine autoritate consolidata, nu mai devreme de 5-6 ani, atunci s-ar putea discuta din nou despre supraveghere integrata“, a spus Constanti­nes­cu.

Cum reuseste un supermarket de cartier sa tina piept gigantilor

In aparenta, retailul ramane terenul de joaca al celor mari. Nicio posibilitate pentru investitorii mici? Ba da: magazinul Quick Deli rezista de 20 de ani pe piata de retail din Capitala, dominata de super si hiperlocatii ale marilor retele straine. Cu vanzari anuale de peste 17 miliarde de euro, retailul este tentant si infricosator in acelasi timp. Exista insa si antreprenori romani care reusesc sa tina piept gigantilor internationali. Printre ei este si Liliana Comaneci, directorul general si proprietarul Quick Deli, un supermarket de 100 de metri patrati (suprafata de vanzare) care rezista pe strada Tunari din Bucuresti de fix 20 de ani. Comaneci a mizat pe o relatie mai personala cu clientul si pe furnizarea unei game de produse mai „deosebite” decat pot oferi marile retele straine, scrie Capital.

Care sunt principalele temeri care ii „tin in loc“ pe tinerii ce vor sa isi faca un business?

Frica de a nu le fura cineva ideea, potentialul esec si teama ca modul in care afacerea evolueaza ar putea sa ii copleseasca sunt principalele motive pentru care tinerii, in general, nu isi pot face curaj sa inceapa un business, este de parere Ketan Makwana, consilier special pe probleme de educatie si tineret in guvernul Marii Britanii, informeaza ZF.

Primariile Capitalei vor reabilita de pana la sase ori mai putine blocuri. Cat de afectati vor fi producatorii din constructii si locatarii

Primariile Capitalei vor urma sa reabiliteze termic de pana la sase ori mai putine blocuri in acest an, potrivit unor date furnizate de administratiile locale la solicitarea Wall-Street. ro, decizie care va afecta zeci de mii de locuitori ai Bucurestiului. Situatia din tara este insa si mai grava. La nivelul intregii tari, mai putin de 5% din blocuri au fost reabilitate termic pana in prezent, in conditiile in care ne despart numai sase ani pana cand Romania va trebui sa se alinieze standardului european 20-20-20, care presupune finalizarea cu succes a anveloparii tuturor locuintelor din tara noastra.  Bucurestiul ramane orasul “campion” in ceea ce priveste procesul de reabilitare termica, potrivit anumitor informatii circa 15% din totalul de blocuri din Capitala fiind deja izolate termic.

Ce primeste un client la o cartela de 6 euro de la Orange, Vodafone sau Cosmote

Afla mai multe informatii pe www.businessmagazin.ro

Rusii isi “repatriaza” miliardele de dolari din Vest, de teama sanctiunilor economice pe care Occidentul le va impune Moscovei

Bancile si companiile din Rusia retrag miliarde de dolari din bancile occidentale care au operatiuni in SUA, de teama inghetarii activelor sau altor posibile sanctiuni economice impuse de Washington in contextul crizei din Crimeea, potrivit unor surse bancare moscovite, citate de Financial Times. Sberbank si VTB, cele mai mari banci din Rusia, precum si companii importante din industria ruseasca, printre care LukOil, isi "repatriaza" fondurile detinute in bancile din Vest. Mai multe informatii pe incont.ro

Vodafone da 10 miliarde de dolari pentru Ono

Vodafone Group Plc (VOD) cumpara operatorul de cablu spaniol Grupo Corporativo Ono SA pentru 7,2 miliarde de euro (10 miliarde dolari), pentru a stimula ofertele sale pe segmentul televiziune si Internet de banda larga, spun surse apropiate situatiei. Tranzactia a fost semnata iar anuntul oficial va fi facut astazi, scrie Bloomberg.