Top 10 angajatori de stat, cozi uriase la podul de la Cernavoda pentru ca CNADNR nu e in stare sa faca un sistem electronic de plata a taxei, iar Boeing cere inspectii pentru toate aeronavele
In fiecare dimineata citim toate site-urile romanesti si straine si strangem stirile de top de la Bloomberg la Ziarul Financiar, pentru cel mai bun update. Urmareste Incont.ro pe site sau pe Facebook. Transmitem informatiile care fac toti banii. Powered by StirileProTV.
Cozi uriase la podul de la Fetesti-Cernavoda pentru ca CNADNR nu este in stare sa faca un sistem electronic de plata a taxei de pod
Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a ignorat pana acum problema statiilor de taxare de la podul de la Cernavoda-Fetesti, unde se formeaza cozi in sezonul estival, si nu a gasit o solutie pentru plata facila si rapida a tarifului de traversare a podului, scrie Ziarul Financiar in editia electronica.
Pentru a nu mai avea parte de nemultumirile soferilor care stateau la coada la fiecare sfarsit de saptamana, CNADNR a decis desfiintarea taxei pe timp de weekend in perioada iulie-august, insa - „surpriza“ pentru CNADNR - romanii merg la mare si in timpul saptamanii. Drept dovada, ieri dupa-masa s-au format coloane de autovehicule pe cativa kilometri pe ambele sensuri de mers in zona statiilor de taxare.
ZF a scris inca de acum cateva saptamani ca o solutie prin care aglomeratia formata in zilele de weekend pe drumul catre mare ar putea fi evitata, dar prin care CNADNR ar putea in continuare sa colecteze taxele de utilizare a podului, ar fi implementarea unui sistem de tip rovinieta, prin care un sofer care stie ca trebuie sa treaca pe la Cernavoda sa isi poata achita la benzinarii, prin SMS sau chiar online taxa de pod. Verificarea platii acestei taxe s-ar putea face la fel ca in cazul detinerii rovinietei de utilizare a drumurilor din afara localitatilor, prin camere de luat vederi montate la pod. Astfel, soferii care nu platesc ar putea primi amenda acasa, la fel ca in cazul rovinietei pentru drumuri.
Masura care i-ar putea falimenta pe medicii de familie bucuresteni
Cabinetele medicale vor plati o taxa de redeventa mult mai mare decat castigul unei luni, estimeaza Camera Federativa a Medicilor din Romania in urma hotararii Primariei Bucurestiului de a le cere sume considerabile anual, medicilor de familie, noteaza Capital.ro.
Mai exact, un cabinet cu 30 mp (cat este media de suprafata a cabinetelor bucurestene) plus circa 20 mp spatii comune, va fi obligat sa plateasca in medie pe an o redeventa de 2.500-3.000 euro, adica 11.250-13.500 lei pe an. Calculele arata ca redeventa lunara de circa 2.500 de lei ar ajunge sa fie mult mai mare decat castigul efectiv al cabinetelor.
Potrivit CFMR, un cabinet medical, ca institutie, castiga in medie 5.000 lei pe luna (cabinet de medic specialist de policlinica) sau 6.000 de lei (cabinet de medic de familie). Se considera ca profitul (venitul net) unui cabinet medical este de aproximativ 20-30% din venitul brut (cel de aproximativ 5.000-6.000 lei). Adica, din cei 5.000-6.000 de lei, un medic specialist/primar poate avea un cistig personal de circa 2000 lei pe luna.
Un retailer de diamante din Romania spune ca pietrele pretioase vor depasi aurul pe timp de criza
Dupa ce pretul aurului a inregistrat in primavara acestui an cea mai mare scadere din 1980 si pana in prezent, diamantele castiga din ce in ce mai mult teren in randul investitorilor, spune Arie Darie, proprietarul retailerului de diamante A.David Gallery, citat de Wall-Street.ro.
Motivul pentru care diamantele sunt bunuri de lux valoroase si rare este acela ca furnizarea acestora este limitata de extractia tot mai dificila. Chiar si asa, in ultima perioada s-au inregistrat cresteri de la an la an in ceea ce priveste investitiile in diamante, astfel incat preturile acestora s-au majorat proportional, in medie cu 15% pe an, din 1959 si pana astazi.
Lux cu moderatie: "In vremurile bune, un client putea cumpara si zece perechi de pantofi o data, in timp ce acum se limiteaza la una, maximum doua"
Industria luxului din Romania incepe sa isi piarda din stralucire dupa ce in ultimii trei ani a fost pusa la adapost de criza si de lipsa apetitului de consum, informeaza Business Magazin. Imbracata in straie de bal, aceasta industrie a primit in ultimii ani tot mai multi invitati, in frunte cu Brunello Cucinelli, Burberry, Valentino Si Roberto Cavalli. In acest an insa, magia a disparut.
"Inainte clientii cumparau mai usor. Acum au intervenit si criza si saturatia", spune Carmen Seitan, care este implicata alaturi de sotul sau in industria modei de lux de mai bine de un deceniu si nu se vede facand altceva. Familia Seitan detine in Romania patru buticuri de lux: Brunello Cucinelli, Moschino, Canali si Distinto.
Explicatia vine din faptul ca multi clienti au deja produsele de baza, motiv pentru care acum mai cumpara doar la nevoie. „Inainte cumparau mai usor. Astfel, in vremurile bune, un client putea cumpara si zece perechi de pantofi o data, in timp ce acum se limiteaza la una, maximum doua", a declarat Seitan pentru revista Business Magazin.
Romania din `30 vs. Romania de azi. Judetul cu cea mai abrupta scadere a populatiei si locul unde s-a inregistrat cea mai mare crestere demografica
Recensamantul din 1930 a fost primul efectuat in Romania de dupa unirea celor trei principate si considerat drept unul dintre cele mai moderne pentru acea perioada. De asemenea, a fost primul care a inclus in statistica date privind etnia, limba materna si religia. Astazi, sapte judete au mai putina populatie decat in 1930: Salaj, Arad, Alba, Caras-Severin, Mehedinti, Giurgiu, Teleorman, arata Incont.ro intr-un infografic.
Cea mai mare scadere a populatiei este in judetul Teleorman. De la 518.943 persoane la recensamantul din 1977, a ajuns la doar 360.178 de locuitori in 2011. Procentual reprezinta o scadere de 30,59%.
Cea mai constanta evolutie o are insa judetul Calarasi: la recensamantul din 1977 au fost inregistrati 338.807 locuitori. 15 ani mai tarziu, in 1992, populatia judetului era de 338.804 persoane – o diferenta de numai trei locuitori.
Top 10 angajatori de stat. Ce s-a intamplat cu salariatii
Cei mai mari angajatori de stat au concediat in ultimul an mii de salariati. Unii au iesit din top 10, lasand locul unor companii care au disponiobilizat mai putini oameni. Economica.net prezinta cati salariati mai lucreaza in aceste societati.
Toate companiile din top 10 angajatori de stat realizat de Oficiul National al Registrului Comertului la cererea ECONOMICA.NET au facut restructurari de personal in perioada 2011-2012. Mii de salariati au ramas fara loc de munca, astfel ca pe ultimele pozitii din Top 10 au aparut nume noi, societati de stat care au facut si ele concedieri, dar in numar mai mic. Astfel, cel mai mare angajator de stat, conform datelor aferente anului 2012, a ramas Compania Nationala Posta Romana, care functioneaza insa cu 3,35% mai putini salariati decat cu un an in urma. Numarul mediu de angajati ai Postei a ajuns la putin peste 31.000.
Asemenea anului 2011, al doilea cel mai mare angajator de stat este Compania Nationala de Cai Ferate CFR SA, unde lucrau in 2012 aproximativ 22.900 de persoane, cu 3,9% mai putini decat in anul precedent.
Randamentul Japoniei scade pentru prima oara in ultimele 5 luni
Productivitatea afacerilor nipone din industrie a scazut in iunie pentru prima oara in ultimele cinci luni, a anuntat marti guvernul japonez, subliniind revenirea slaba a celei de-a treia economii a lumii. Productia a fost mai redusa cu 3,3% in iunie, fata de luna precedenta, si cu 4,8% mai mica fata de anul anterior, potrivit Ministerului Economiei, Comertului si Industriei, citat de Financial Times. Cu toate acestea, in materie de somaj, Japonia sta ceva mai bine, inregistrand o rata de 3,9%, cel mai mic nivel din octombrie 2008, cand economia mondiala a fost lovita de criza. In ultimele luni, rata somajului se stabilizase la 4,1%. Ultimele date i-au facut pe oficiali sa se intrebe daca guvernul ar trebui sa continue cu punerea in aplicare a planului prin care sa mareasca taxele din tara, plan despre care specialistii spun ca ar putea duce la o incetinire a cresterii economice.
Profitul Ryanair, in scadere
Ryanair Holdings are planuri mari de dezvoltare, insa cifrele financiare anuntate pentru ultima perioada pun sub semnul intrebarii perspectivele imediate ale companiei, informeaza Wall Street Journal. Cel mai ieftin operator low-cost din Europa a raportat o scadere a profitului net de 21%, ajungand la 78,1 milioane de euro, pentru ultimele trei luni, desi incasarile totale au crescut cu 4,5%, pana la 1,34 miliarde de euro. Rezultatele nu i-au luat prin surprindere pe analisti, avand in vedere grevele personalului aviatic tot mai dese, care au dus la scaderea, in medie, a tarifelor, dar si o crestere de 6% a pretului la combustibil. Reprezentantii Ryanair raman optimisti si spera ca la sfarsitul anului firma va inregistra un profit net intre 570 si 600 milioane de euro. “Exista putina ingrijorare pentru ca deocamdata compania se afla in urma planului anual, dar ei au fost mereu prudenti”, a declarat analistul Anand Date, de la Deutsche Bank.
Boeing cere inspectii pentru toate aeronavele
Boeing face eforturi sa rezolve problemele liniei sale de avioane Dreamliner, asa ca producatorul a cerut liniilor aeriene sa inspecteze farurile de urgenta din aeronave, care sunt folosite in eventualitatea unui accident, informeaza CNN. Cererea vine dupa o recomandare a Sectiei de Investigare a Accidentelor Aeronautice din Marea Britanie, dupa ce un Dreamliner 787, garat pe aeroportul Heathrow a luat foc pe 12 iulie. Focul a produs pagube majore in partea din spate a aeronavei si, desi nimeni nu a fost ranit, pistele au ramas inchise timp de aproximativ o ora de la incident. Randy Tinseth, vicepresedintele Boeing Commercial Airplanes, a declarat ca nu doar modelele 787 vor fi revizuite, ci si 717, 737, 747-400 si 777. “Scopul acestor inspectii este sa strangem informatii care sa vina in sprijinul unor eventuale reglementari viitoare in domeniu”, a mai spus Tinseth.
Bitcoins, interzisa in Thailanda
Thailanda a devenit prima tara care a interzis moneda virtuala Bitcoins, dupa ce banca centrala a tarii a decis ca acestea nu reprezinta o moneda, noteaza The Telegraph. Intr-o declaratie postata pe site-ul propriu, cei de la Bitcoin au spus ca au oferit o prezentare Bancii Thailandei, in care explicau cum functioneaza moneda, in speranta ca vor fi acceptati in continuare in tara.
Cu toate acestea, la sfarsitul intalnirii, “membrii Departamentului de Schimb si Administratie au ajuns la concluzia ca, in lipsa unor legi care sa se aplice, a controlului de capital si a faptului ca Bitcoin se prezinta sub mai multe aspecte financiare, activitatile cu Bitcoin sunt considerate ilegale in Thailanda”. Acest lucru inseamna ca este ilegala vanzarea sau cumpararea de Bitcoins, sau comercializarea de bunuri si servicii in schimbul acestei monede. Reprezentantii monedei virtuale au anuntat insa ca Banca Thailandei ar si-ar putea revizui la un moment dat decizia.