Sunt mai multe argumente pro majorare cota unica decat contra

Cresterea cotei unice de la 16% la 22%. Scaderea TVA de la 24% la 22%. Premierul Ponta recunoaste ca i-a cerut ministrului finantelor sa faca o simulare. Atat si nimic mai mult. Nu se schimba nimic, nu se majoreaza taxele. De unde ati scos-o? Crin Antonescu, presedintele PNL si jumatatea guvernarii, spune ca aceasta crestere a cotei unice e o discutie pur teoretica, nimic real, demn de mentionat. Doar niste contabili schimba niste cifre sa se joace. Si oricum PNL nu sustine aceasta crestere a cotei unice, scrie Ziarul Financiar in editia de astazi.

Singura certitudine, pe care o recunoaste si premierul, este ca incasarile la bugetul statului sunt sub estimari (un minus de 3,8 miliarde de lei la noua luni) si in consecinta trebuie luate masuri. Mai ales pentru anul viitor.

Dar daca ar creste cota unica, deci impozitul pe salariu, pe profit, pe castigurile din dobanzi, pe castigurile financiare, de la 16 la 22%? Ce s-ar intampla? S-ar prabusi Romania, economia? S-ar rupe USL-ul? N-ar mai putea sa indure economia privata si contribuabilii aceasta crestere? Cand s-a majorat TVA de la 19% la 24%, iar salariile s-au taiat cu 25% la stat, ca in sectorul privat s-au redus si cu mai mult fara sa iasa scandal, a dat cineva foc guvernului si palatului Cotroceni?

Cel mai admirat manager din Romania este un strain

Pentru al doilea an consecutiv, Steven van Groningen, seful Raiffeisen Bank Romania, este cel mai admirat manager general. Lista completa a celor 100, incepand de luni in Catalogul 100 Cei mai admirati CEO, noteaza revista Business Magazin.

Steven van Groningen isi aranjeaza meticulos mansetele de la camasa, masurand cu degetele distanta pana la linia sacoului, inaintea inceperii sedintei foto pentru coperta din BUSINESS Magazin. Are miscari lente si calculate, tipice pentru un sportiv care isi foloseste intelept energia. Este in a patra zi de post negru, primul din acest an si solutia sa de recalibrare dupa orice perioada de stres intens si mai ales de viata mai putin organizata. „Am fost foarte des plecat anul acesta, in weekenduri si in interes de serviciu, si nu am putut sa am o dieta corecta si un program de antrenamente eficient. De aceea trebuie sa fac un reset, iar acesta incepe de fiecare data cu un post negru", spune bancherul, in timp ce refuza cafeaua si gusta putin din apa plata.

Miliardarul Niculae a lasat Romgaz fara vanzari. Gazul romanesc s-a intors in pamant

Dupa ce a taiat furnizarea catre producatorul de ingrasaminte chimice Inter Agro, Romgaz a pierdut si pozitia de cel mai mare producator de gaze din Romania. Patronul Inter Agro s-a dus la Petrom sa cumpere gaze pentru combinatele sale, in timp ce Romgaz a stocat cea mai mare parte din ce a extras, potrivit Economica.net.

Romgaz nu mai este cel mai mare producator si vanzator de gaze din tara, in acest an Petrom a castigat detasat lupta. Situatia se poate vedea dintr-o analiza  a Agentiei de Reglementare in Energie pe piata gazelor facuta pe luna iulie, care prezinta si situatia pe prima jumatate a acestui an. Astfel, potrivit documentului citat, Romgaz avea doar 13% din productia totala vanduta de gaze a Romaniei, iar Petrom 83%. Diferenta este uriasa fata de anii trecuti cand cele doua companii figurau cu procente egale, in jurul a 45% - 47%, de obicei cu Romgaz-ul in avantaj. Si la top furnizori Romgaz-ul a ajuns un jucator mic – 11,2%, iar Petrom detine 72% din piata.

Explicatia declinului Romgaz o ofera presedintele ANRE Nicolae Havrilet: „Anul asta, Romgaz a pierdut cel mai mare consumator de gaze naturale din tara (InterAgro, compania miliardarului Ioan Niculae), nu prea a mai avut clienti. Tot ce-a facut a fost sa stocheze. Avem stocuri record pentru aceasta perioada in perspectiva iernii: 2,5 miliarde de metri cubi, din 3 miliarde capacitate maxima, majoritatea fiind gaze produse de Romgaz. Ce n-a vandut Romgaz tot anul va vinde la iarna pentru ca vom impune o cota de 34% din cos gaze de inmagazinare”, explica Havrilet.  Acesta explica si motivul pentru care Romgaz a pierdut clientul InterAgro.

Toshiba investeste milioane de euro in parcuri solare langa un oras mare din Romania

Compania Toshiba Transmission and Distribution, subsidiara a corporatiei japoneze Toshiba, construieste in judetul Brasov doua parcuri de productie a energiei din surse fotovoltaice in pentru firma Energreen Investment Europe din Luxemburg, informeaza Wall-Street.ro.

Investitia in constructia celor doua parcuri fotovoltaice se ridica la aproximativ 37 milioane de euro, iar proiectele sunt derulate prin intermediul firmelor Elisolar si Vis Solaris, ambele controlate de Energreen Investment Group. Elisolar are in constructie un parc solar de circa 5 MW in localitatea Halchiu, judetul Brasov, iar firma Vis Solaris are in derulare un proiect fotovoltaic de 17 MW in Hoghiz, acelasi judet.

Compania Toshiba Transmission and Distribution furnizeaza echipamente pentru distributia electricitatii pentru fabrici, ansambluri rezidentiale si unitati de productie a energiei.

Hub-ul care atrage de 9 ori mai multi pasageri ca Henri Coanda, unde fiecare client cheltuieste 15 euro asteptand sa se imbarce in avion. GALERIE FOTO

61,5 milioane de calatori au aterizat, anul trecut, pe Charles de Gaulle, in Paris. O cifra record, obtinuta de francezi. Dintre acestia, aproape 10 milioane au ajuns pe noul terminal 2E, unde s-a investit mai mult de jumatate de miliard de euro, relateaza Incont.ro.

De pe cele trei terminale ale Charles de Gaulles, intinse pe 3.200 de hectare, zboara, astazi, 116 companii aeriene, care fac conexiuni catre 25.000 de destinatii din intreaga lume. De altfel, Charles de Gaulles este al doilea cel mai aglomerat aeroport de pe continent, dupa numarul de pasageri (pe locul 1 e Heathrow, din Londra) si al saptelea din lume, potrivit datelor prezentate de Airports Council International (ACI) in 2012.  

In ultimul an s-au investit 580 milioane de euro in modernizarea aeroportului din Paris, indeosebi in noul satelit S4 al terminalului 2E, cel mai nou terminal de pe CDG, de pe care pleasca zborurile intercontinentale si cursele europene din spatiul non-Schengen.

Stefan Iordache: „Am trait copilaria nebuna a capitalismului romanesc”

Stefan Iordache a fondat cu sora sa, Ioana Iordache, agentia Target Advertising. Era anul 1994. Timp de trei ani a muncit fara nicio zi de vacanta. A muncit si duminicile. Nici acum nu s-a „vindecat” de munca, arata Forbes Romania.
 
Fragment din volumul de convorbiri „Primul an de publicitate”, aflat in pregatire editoriala.

Forbes: Ce functie ai avut in Target Advertising?

Stefan Iordache: N-am avut nicio functie. Nu existau functii. Nu stiu ce scria pe cartea mea de vizita.

Forbes: Dar ce ti-a spus Ioana ca sa te convinga sa faceti agentia? (Ioana Iordache, sora lui Stefan – nota red.)

Stefan Iordache: Hai sa facem ceva impreuna, ca sa facem bine. Nu aveam o perspectiva complicata.

Forbes: Ce stiai despre publicitate?

Stefan Iordache: Nimic. Urmatorul pas pe care l-am facut a fost sa ma duc la Steilmann, mi-am cumparat doua costume frumoase, camasi si cravata, pentru ca trebuia sa vand in fiecare zi.

George Osborne se pregateste sa relanseze RBS

Ministrul de Finante al Marii Britanii vrea sa repuna pe picioare Banca Regala a Scotiei (RBS), saptamana aceasta, printr-o repozitionare si renuntarea la imprumuturi riscante de miliarde de lire sterline, scrie Financial Times. Revizuirea RBS, care se anunta a fi una de amploare, urmeaza sa fie anuntata odata cu publicarea rezultatelor din cel de al treilea trimestru, iar analistii se aseteapta ca cifrele sa indice o revenire pe profit.

Noul director executiv al bancii planuieste sa relaxarea conditiilor de creditare, prin renuntarea la imprumuturile riscante de miliarde de lire sterline, ce se dovedesc acum o piatra de moara in balanta contabila a institutiei. Si George Osborne isi doreste ca noua banca sa fie una complet reformata, care sa nu mai urmeze traseul pagubos de pana acum, noteaza cotidianul FT.

Generatia Y, cea mai afectata de somaj

Generatia Y, asa cum sunt supranumiti cei nascuti in perioada anilor ’80-2000, sunt printre cei mai afectati de economia suferinda, pentru ca cu greu isi gasesc un loc de munca. Numai in Statele Unite, acestia au de returnat, in medie, 45.000 de dolari fiecare pentru imprumuturile studentesti facute in timpul facultatii, ca sa isi acopere cursurile, iar suma totala se ridica la un trilion de dolari. Multi dintre ei se multumesc cu internshipuri neplatite ori s-au angajat ca vanzatori si chelneri ca sa-si plateasca studiile, dar situatia este dificila peste tot in lume. Potrivit CNN, care citeaza The Economist, 40,6% din populatia generatiei Y este somera in Orientul Mijlociu si Nordul Africii, 31,1% in Asia de Sud, 24,4% in Europa si Asia Centrala si 23,2% in America Latina.

Gucci raporteaza cele mai slabe vanzari din ultimii 4 ani

Valoarea actiunilor retailerului francez de lux Kering au scazut cu 3,6%, dupa ce Gucci, brand care se afla in portofoliul sau, a inregistrat cele mai slabe vanzari trimestriale din ultimii patru ani, noteaza BBC.

Vanzarile brandului italian Gucci au crescut in al treilea trimestru cu numai 0,6%, in timp ce analistii asteptau o urcare de 1%, asa ca nici vanzarile firmei mama nu au putut depasi o crestere de 5,6%, fata de 8%, cat se preconiza. Jean-Mark Duplaix, director financiar la Kering, spune ca rezultatele slabe vin pe fondul unei cereri mai reduse in domeniul bunurilor de lux.

Kering detine, totodata, Puma, Yves Saint Laurent, Alexander McQueen si Balenciaga. Luna aceasta, si LVMH a anuntat o scadere a vanzarilor pentru cel mai important brand al sau, Louis Vuitton.