O lege din 2004 poate ajuta clientii inselati de banci, dar statul tace

Autoritatile romane au de sase ani la dispozitie o directiva europeana, transpusa in legislatia nationala, care ar putea duce la stoparea practicilor abuzive in domeniul protectiei consumatorilor, inclusiv a clauzelor abuzive utilizate de comercianti pe scara larga. Prevederile hotararii de guvern la care facem referire nu au fost insa folosite pana acum, noteaza www.economica.net. Consumatorii romani au avut ocazia sa revada in aceasta vara modul eficient in care lucreaza banca centrala si guvernul cu bancile comerciale. Aceasta alianta tripartita a decis sa amane in mod repetat aplicarea a doua noi articole din Codul de procedura civila, care ar fi putut duce la eliminarea clauzelor abuzive din contractele de credit si nu numai, definite in legea 193/2000. Insa, exista deja o prevedere legislativa in vigoare care nu a fost aplicata pana acum, desi dateaza din 2004, este aplicabila din 2007 si a fost intarita in 2011, care are ca scop chiar sistarea practicilor abuzive repetate ale comerciantilor.

Vara a topit pretul asigurarilor CASCO. Atentie insa la capcane!

Pentru cei care nu au o asigurare CASCO sau care au evitat sa-si cumpere o astfel de polita din cauza preturilor mari, vara pare momentul potrivit pentru a face pasul. Conform datelor unuia dintre cele mai utilizate portaluri de specialitate, absolut toate marile companii de asigurari au operat reduceri substantiale de preturi, scrie www.capital.ro. Astfel, cei opt mari jucatori care acapareaza mai bine de 90% din piata CASCO au taiat, pe medie, aproximativ 40% din primele anuale percepute pentru asigurarea facultativa. Este un fenomen specific perioadei de vara, cand vanzarile scad, iar societatile sunt fortate sa ia masuri pentru a le impulsiona. Pe langa campaniile de promovare, reducerea pretului este o metoda des uzitata. Fata de luna aprilie a acestui an, cu o mica schimbare la varf, clasamentul preturilor ramane acelasi. Astra vinde cel mai ieftin CASCO, urmata de Generali, Euroins si Omniasig, care au preturi aproape identice.

Hagi face 1,6 mil. euro cu Iaki in trei luni de vara

Hotelul de patru stele Iaki din statiunea Mamaia, detinut de cel mai cunoscut fotbalist roman Gheorghe Hagi, asteapta dupa trei luni de vara (iunie, iulie si august) incasari de 1,6 milioane de euro, adica circa 60% din cifra de afaceri pe un an intreg, scrie Ziarul Financiar. Anul trecut firma Hagi Sport, care administreaza hotelul, a avut o cifra de afaceri de 2,8 milioane de euro. Cea mai buna luna din acest sezon pentru hotelul care are o capacitate de cazare de 244 de locuri in 122 de camere, este luna august, gradul mediu de ocupare fiind de 98% pana in prezent, iar incasarile sunt estimate la circa 620.000 de euro.

Ce se intampla daca Google nu functioneaza 5 minute?

Faptul ca Google nu a functionat vineri timp de cinci minute, intre orele 3.53 si 3.57 dupa-amiaza, ora Pacificului (in Romania era aproape doua noaptea), i-a facut pe jurnalistii de la Neowin.net sa calculeze care sunt pierderile gigantului american atunci cand site-ul nu functioneaza. In al doilea trimestru al acestui an Google a avut venituri de circa 14,1 miliarde de dolari, astfel, se poate estima ca motorul de cautare obtine in venituri de circa 108.000 de dolari in fiecare minut. Practic, cinci minute de “pauza” inseamna o pierdere de venituri de 545.000 de dolari. Pe de alta parte, traficul site-ului a scazut cu circa 40% in cele cinci minute in ca nu a fuctionat, informeaza www.wall-street.ro.

Idei de investitii: ferma de talente

Daca ai sustinut o ferma de la care primesti legume sau fructe cumparand partea ta din recolta in avans, de ce nu ai sustine "ferme" care produc arta? In Statele Unite a aparut deja aceasta practica, de a cumpara opere de arta in avans, printr-un program menit sa ii ajute atat pe artistii dornici sa se afirme, cat si pe amatorii de arta care nu isi pot permite sa cheltuiasca foarte mult pentru pasiunea lor, scrie The New York Times, preluat de Business Magazin. Baze de date cu artisti aspiranti si programe de cultivare a viitoarelor talente cu sprijinul financiar al potentialilor colectionari au aparut si s-au dezvoltat rapid la Minneapolis, Philadelphia, Pittsburgh, Miami sau Michigan. Pasionatii de arta cumpara actiuni in cadrul programului, la preturi variind intre 50 si 450 de dolari, iar banii rezultati sunt folositi pentru a plati artistii, alesi de obicei de un juriu. Artistii creeaza mai multe obiecte, in functie de cate actiuni s-au vandut, iar cumparatorii nu stiu niciodata dinainte ce anume vor primi.

Banca Americii vrea sa desfiinteze Merrill Lynch, companie de servicii financiare, cu o traditie de 99 de ani

Banca Americii, al doilea cel mai mare creditor din SUA, dupa activele detinute, cauta sa-si simplifice structura dupa ce predecesorul actualului director executiv a cumparat Merrill Lynch, in 2009. La patru ani de la achizitie, Merrill Lynch, companie de servicii financiare globale cu o traditie de 99 de ani, ar putea astfel sa isi inceteze activitatea, ca institutie de sine statatoare, transmite Bloomberg. Banca Americii intentioneaza totusi sa ii pastreze numele, pentru filiala sa de investitii si brokeraj din domeniul retailului, Charlotte, care va prelua, pe langa brandul Merrill Lynch, si datoria acesteia. Fuziunea l-ar putea ajuta pe directorul executiv Brian Moynihan sa isi atinga targetul de reduceri de opt miliarde de dolari si sa se puna de acord cu cei care ii cer sa faca banca una mai usor de manageriat pe timp de criza.

Revolutia ceasurilor inteligente. Cum vor afecta noile gadgeturi piata smartphone-urilor

Dupa luni intregi in care au tot existat zvonuri despre posibilele date de lansare ale ceasurilor inteligente, se cunoaste in sfarsit o data oficiala. Potrivit Businessweek, smartwatch-ul de la Samsung urrmeaza sa fie lansat pe 4 septembrie si va fi folosit pentru apeluri telefonice, navigarea pe internet si e-mailuri. Cei de la Apple incearca si ei sa tina pasul si vor sa isi aduca in magazine propriul ceas, pana la sfarsitul anului, conform aceleiasi surse. Desi au mai fost lansate cateva astfel de device-uri pana in prezent, cel mai cunoscut fiind cel de la Pebble, avansul de cateva luni pe care sud-coreenii il vor avea in fata Apple ar putea fi decisiv in determinarea volumului de vanzari, mai ales ca cei de la Samsung sunt cunoscuti pentru campaniile agresive de marketing, anul trecut investind 4 mld. de dolari in publicitate, de patru ori mai mult decat Apple.

Cum ne afecteaza GPS-ul creierul

De cativa ani, cercetatorii iau in considerare ipoteza ca GPS-ul ne afecteaza abilitatea naturala de a ne orienta. Acestia sunt tot mai convinsi ca, faptul ca apelam la o astfel de tehnologie, ne reduce din capacitatea proprie de a ne aminti locurile in care trebuie sa mergem si rutele pe care sa le alegem, scrie BostonGlobe.com. Potrivit oamenilor de stiinta, creierul nostru inmagazineaza un fel de schite mentale, unice pentru fiecare individ in parte, in functie de nevoile sale, care “cartografiaza” locurile pe care le vizitam sau avem de gand sa le vizitam, si legaturile dintre ele. Odata cu aparitia GPS-ului, acest efort mental nu mai este necesar, iar creierul nu mai apeleaza la aceasta functie. Cercetatorii nu spun ca ar trebui acum sa renuntam la toate gadgeturile din viata noastra, ci ca ar fi mai bine sa le folosim in asa fel incat sa ne imbunatateasca functiile naturale, si nu sa le inlocuiasca definitiv.

Incercarea Kremlinului de a combate alcoolismul loveste puternic berariile de renume mondial

Berariile de renume mondial mizau candva pe apetitul cunoscut al rusilor pentru bautura si investeau milioane de dolari in fabrici noi si retele de distributie. Desi mari bautori de vodka, rusii nu se dadeau inapoi nici cand venea vorba de consumul de bere, asa ca ani la randul investitiile au dat roade, scrie Wall Street Journal. Guvernul rus a decis insa intre timp ca alcoolismul este o problema nationala cat se poate de pregnanta, asa ca a impus o serie de reguli si taxe, gandite sa mareasca speranta de viata a cetatenilor sai, asa ca industria berii a inregistrat o lovitura puternica. “Fara niciun dubiu, a devenit o piata dificila in care sa faci afaceri. Parte din cauza crizei globale, parte din cauza recoltei sarace, dar cel mai mult din cauza cresterilor extreme ale impozitelor si alte reglementari”, spune Jorgen Buhl Rasmussen, presedinte al Carlsberg Group.

Filmul autobiografic despre Steve Jobs a strans 6,7 milioane de dolari in weekendul de lansare

Anuntat cu surle si trambite, filmul care povesteste viata fondatorului Apple, Steve Jobs, s-a dovedit mai putin interesant pentru cineasti, decat mizau producatorii. Potrivit AppleInsider.com, pelicula, care il are in prim-plan pe Ashton Kutcher, a rulat in cele trei zile de la lansare pe 2.381 de ecrane din SUA. Incasarile, cu tot cu cele estimate pentru ziua de duminica, s-ar ridica la 6,7 milioane de dolari, cu pana la noua milioane mai putin decat planuia casa de productie Open Road Films ca va face. Nici criticii nu au fost impresionati de rezultat, acordandu-i un procentaj favorabil de numai 25% pe site-ul de profil Rotten Tomatoes. Totusi, avand in vedere ca filmul a avut un buget de productie de 12 milioane de dolari, producatorii si-au recuperat deja o buna parte din investitie, iar situatia are toate sansele sa se schimbe in urmatoarele zile.