Starcraft II, candidat la jocul anului
Starcraft II Wings of Liberty a costat 100 de milioane de dolari, fiind cel mai scump joc din istoria entertainmentului electronic si are toate sansele sa aduca venituri de un miliard de dolari. Blizzard, compania producatoare, a lansat prima parte a seriei in 1998 si a vandut in jur de 11 milioane de copii ale jocului, din care 4,5 milioane in Coreea de Sud.
Pentru Wings of Liberty, lansat pe 27 iulie, analistii se asteapta la vanzari de cinci milioane de copii in primul an. Reversul medaliei este ca lumea in care apare Starcraft II nu mai este aceeasi cu cea din urma cu 12 ani, cand a aparut prima varianta a jocului.
Atunci era PC-ul si epoca jucatorului singuratec sau a grupului de jucatori in retea, acum este era internetului globalizat si a retelelor sociale. Atunci un ins cu o idee si cu un grup de amici artis;i si programatori putea pune bazele unui succes international de anvergura, si Blizzard stie bine aceasta poveste.
Dar acum avem companii de jocuri conduse de "gulere albe", dedicate exclusiv castigului si care dispun, pentru aceasta, de strategii de marketing bine puse la punct.
Cititi mai multe despre Starcraft II pe www.businessmagazin.ro