Se schimba regulile in online. Furnizorii de internet, obligati sa respecte calitatea serviciilor si-n contracte
Operatorii de cablu si internet vor fi obligati sa va spuna clar viteza internetului, dar si timpul in care va remedia orice problema tehnica. Daca nu respecta promisiunile, puteti cere despagubiri sau chiar sa reziliati contractele inainte de termen.
Laurentiu Popa a trecut de la o retea de internet de cartier la una nationala pentru ca a vrut sa aiba o viteza mai buna. Se plange ca are doar pe hartie conexiunea stralucita. Daca vrea sa descarce poze, muzica sau fime de pe internet, trebuie sa astepte cu orele.
Nici cu stickul portabil nu are mai mult noroc, pentru ca dispozitivul nu merge. "Nu se poate realiza conexiunea la internet. stick ul a murit, probabil de asta nu se poate", spune Laurentiu Popa.
Cu aceeasi problema s-a confruntat si Victor. Spune ca i-a fost vandut un modem pentru internet mobil "fara cusur".
"Domne, aveti trafic nelimitat. Cand am auzit am zis e bun. Efectiv, nu mai puteam sa descarc nici un curs nimic, nu se putea conecta, conexiunea era foarte proasta", povesteste Victor Lupes, din Galati.
Matei nu a putut sa rezilieze contractul, chiar daca furnizorul stia ca modemul de internet mobil nu functiona. "Le-am dat zeci de telefoane si adrese pana am culminat cu datul in judecata. Se lauda ei ca are 7,2 mega, eu cel putin vreau sa mearga elementar. Nu, nu mergea deloc", spune si Matei Banica.
Astfel de reclamatii ocupa primele locuri in randul sesizarilor facute de consumatori. Legea spune ca de astazi trebuie sa stim ce viteza primim. "Asta va da posibilitatea furnizorilor sa vina si cu pachete orientate pe o calitate mai buna, nu doar pe pret mai mic", explica Florin Dragomir, reprezentant ANCOM.
Daca viteza internetului este mai mica decat cea din contract, clientul poate cere despagubiri si poate rezilia contractul inainte de termen.