Metoda folosita e simpla. Utilizatorii ITunes primesc un e-mail care pare autentic si din care afla ca au cumparat un produs scump. Cum utilizatorul nu a facut aceasta achizitie folosind platforma, incearca sa afle unde este eroarea si acceseaza adresa de internet din mesaj. Mare greseala!

Odata accesat, linkul te trimite la pagini virusate care iti baga in calculator troieni bancari, care fura date confidentiale: fie ca e vorba de cod numeric personal, conturi si PIN-uri.

Adica, atunci cand accesati pagina se descarca automat, fara sa stiti, un virus. Acesta "doarme" in calculatorul sau telefonul vostru pana cand faceti o plata reala, online.

In acel moment, virsul preia datele confidentiale precum numarul cadrului, parola, codul numeric personal. Ele ajung apoi la un hacker care le foloseste ca sa va cloneze cardurile sau ca sa faca niste cumparaturi cu datele respective.

Cum putem evita sa le pui pe tava infractorilor informatiile confidentiale?

Exista doua modalitati. Fie, atunci cand primiti astfel de emailuri, mergeti direct la pagina de start a platformei si facem de acolo verificarile fara sa accesati linkul primit, fie verificati starea contului in timp real chiar din contul personal, putand observa ca e o incercare de phishing.

O alta solutie ar fi sa instalati pe calculatoare si telefoane tip IPhone un antivirus. Vestea buna pentru utilizatorii platformei vizate este ca deja troianul a fost blocat. Vestea proasta e sunt foarte multi pacaliti de falsa confirmare de plata.

Iar prejudiciul estimat ar putea fi de ordinul zecilor de milioanelor de euro.