Cum ajuti companiile sa-si dezvolte afacerile doar cu un click pe internet. Topul celor mai accesate 10 domenii pe Google
Intre pantofi si genti, femeile prefera pantofii. Intre masini si ceasuri, barbatii prefera masinile. Intre Hollywood si Bollywood, romanii prefera inca Hollywoodul, iar intre creditele in lei si cele in euro, sunt preferate cele din urma. Acestea sunt doar cateva dintre comportamentele romanilor, stabilite in urma cercetarii celor mai frecvente cautari pe Google.
In functie de aceste comportamente, companiile din orice domeniu de activitate isi pot elabora strategiile de dezvoltare.
Afirmatia ca internetul stie totul despre tine sau ca orice cauti este indexat undeva si folosit la un moment dat nu mai este demult ceva de neconceput.
Comportamentele utilizatorilor de internet au devenit instrumente foarte des intalnite atunci cand companiile vor sa lanseze produse si servicii noi.
Doina Costache, Industry Manager la Google Romania, a explicat ca orice comportament al oamenilor se regaseste in ceea ce fac pe internet si trandurile cautarilor romanilor ajuta la realizarea unei analize macro-economice a societatii.
“Din cautarile de pe internet vedem ca romanii se intereseaza mai frecvent de creditele in euro, dar de depozitele in lei sau ca schimba mai frecvent lei in euro, decat euro in lei. In functie de aceste tranduri, bancile pot veni cu produse de creditare sau de economisire mai apropiate de ceea ce-si doresc clientii”, a spus Doina Costache.
Reprezentanta Google Romania a explicat si ca, daca in ultimii ani s-ar fi urmarit evolutia cautarilor dupa cuvintele “credite” si “terenuri” s-ar fi observant ca acestea au mers intotdeauna impreuna, iar unele afaceri neinspitare ar fi putut fi evitate printr-o simpla verificare a cautarilor pe internet.
In afara de interesele utilizatorilor, companiile mai pot din obisnuintele de cautare de internet si informatii care tin de localizare. “De exemplu, in ultima perioada exista o tendinta in crestere de pentru imobiliare in judetele mari, informatie extrem de utila pentru bancile care pot dezvolta un business in zona bazat pe cautarile utilizatorilor”, a mai spus Doina Costache.
Ce cauta romanii pe internet. Top cele mai accesate 10 domenii in Google (date interpretate in septembrie 2012 de SEO Monitor, folosind Google AdWords Keywords Tool):
Auto – 16,8 milioane de cautari lunare
Arta/Cultura – 15,8 milioane de cautari lunare
IT&C – 14,8 milioane cautari lunare
Stiri/Mass Media – 11,9 milioane de cautari lunare
Sport – 10,6 milioane de cautari lunare
Copii – 8,6 milioane de cautari lunare
Turism/Calatorii – 8,3 milioane de cautari lunare
Transport – 6 milioane de cautari lunare
Imbracaminte – 5,4 milioane de cautari lunare
Servicii financiare – 4,4 milioane de cautari lunare
Pe acelasi subiect: