Compania Sony, atacata din nou. Alte 25 de milioane de conturi au fost furate, romanii nu au probleme
Sony are grave probleme. Dupa ce saptamana trecuta 77 de milioane de conturi au fost sparte de hackeri, acum firma japoneza a anuntat ca s-au furat alte 25 de milioane de conturi, la care se adauga si datele de carduri ale clientilor, scrie Reuters.
Noua bresa in sistemele IT a dus la furtul a inca 25 de milioane de conturi si la inca 10.700 de date de carduri ale clientilor din Austria, Germania, Olanda si Spania, precum si alte 12.700 din alte cateva tari.
Reprezentantii companiei de la noi spun ca atacurile au vizat Sony Online Entertainment, o retea de jocuri pentru PC, pe baza de abonament lunar. Serviciul nu este disponibil pentru Romania, drept urmare nicio persoana care locuieste in Romania nu este afectata de aceasta situatie.
Criticile dure il vizeaza acum pe directorul executiv Howard Stringer pentru felul in care conduce compania.
Hackerii care au atacat saptamana trecuta Sony PlayStation Network si au obtinut datele din conturile a 78 de milioane de utilizatori ar fi reusit sa ajunga si la datele bancare a doua milioane de clienti, potrivit discutiilor de pe forumurile ilicite ale hackerilor, relatează The Independent.
Chiar oficialii Sony au recunoscut ca hackerii au intrat in posesia si a unor informatii de cardurile de credit ale utilizatorilor.
Ce risca Sony acum
Compania Sony risca probleme legale si de reglementare majore, pentru ca nu a informat la timp cei 77 de milioane de abonati ca datele lor personale ar putea sa fi fost furate de un hacker, transmite Bloomberg, dupa ce compania japoneza a fost reclamata la un tribunal federal din San Francisco pentru ca utilizatorii au fost expusi furturilor de pe cardurile lor de credit, intrucat au fost informati cu intarziere in legatura cu atacul informatic.
Sony risca inregistrarea unor costuri de mai multe zeci de milioane de dolari, a declarat Marc Zwillinger, partener la firma de avocatura Zwillinger Genetski din Washington.
In cazuri similare, companiile au platit minim un dolar pe client, pentru infiintarea unor linii speciale pentru relatiile cu acestia.
Costul final va depinde de nivelul daunelor provocate de atacul informatic.