Ce se schimba odata cu venirea Google in Romania?
Saptamana trecuta, Dan Bulucea a fost desemnat country manager al Google in Romania. Desi importanta, miscarea ar putea sa nu schimbe insa mare lucru pe piata de publicitate online din Romania, scrie Business Magazin.
Google tatoneaza cu piata locala de mai bine de doi ani, a avut la un moment dat manager in Romania, insa planurile au fost atunci puse in asteptare, odata cu plecarea lui Radu Tudorache, fostul manager in cadrul Autoritatii Nationale pentru Reglementare in Comunicatii (actuala ANCOM) care actiona pe post de consultant pentru companie pe piata locala, la Romtelecom.
Din industria de publicitate online din Romania, Google musca o parte destul de consistenta, incasarile fiind estimate de mai multi specialisti din piata la peste 10 milioane de euro. Cifra nu este insa oficiala, cu atat mai mult cu cat Google Bucharest SRL a avut anul trecut venituri de putin peste 120.000 de euro potrivit Ministerului Finantelor.
Potrivit ROADS, studiul realizat periodic de IAB Romania si PricewaterhouseCoopers, piata de publicitate online a fost anul trecut de putin peste 15 milioane de euro. Cifrele ar arata insa cu totul altfel daca in calcul ar fi luate si vanzarile Google in Romania. Compania nu participa insa la niciun demers din industrie, printre care si cel pentru dimensionarea acesteia, politica aplicata in mai toate pietele europene cu exceptia Marii Britanii.
“Ne dorim ca Google sa ia parte la demersurile din piata locala de publicitate online, dar acest lucru nu depinde de noi”, spune Ionut Oprea, directorul executiv al IAB Romania.
Cititi mai multe despre venirea Google in Romania si despre reactia competitorului Yahoo! pe www.businessmagazin.ro
Pe acelasi subiect: