Brandul Apple valoreaza 153 de miliarde de dolari, aproape jumatate din capitalizarea de pe piata a companiei, arata studiul BrandZ, realizat de agentia de cercetare de marketing Millward Brown.

Atentia Apple pentru detalii si prezenta gadgeturilor acesteia an mediul corporatist au permis companiei sa se detaseze de ceilalti producatori de electronice, a afirmat Peter Walshe, director la Millward Brown.

Dintre primele zece branduri din clasament, sase apartin unor companii de tehnologie sau telecom. Astfel, alaturi Apple si Google, an top sunt prezente IBM, pe locul trei, Microsoft, pe pozitia a cincea, iar pe locul sapte AT&T. China Mobile ocupa locul noua.

Brandului McDonald's i-a revenit pozitia a patra, an crestere cu doua trepte. Coca-Cola si Marlboro au coborat cate un loc, pe pozitiile sase si opt. General Electric ocupa pe locul zece.

Facebook a intrat an top 100 la pozitia 35, cu o valoare a brandului de 19,1 miliarde de dolari. Totodata, Toyota si-a recuperat titlul de cel mai valoros brand auto, ansa studiul a fost realizat anainte de cutremurul care a lovit an martie Japonia si a afectat activitatea furnizorilor de piese.

Valoarea totala a primelor 100 de branduri a crescut cu 17%, la 2.400 miliarde de dolari.

Pentru realizarea clasamentului, Millward Brown ia an calcul valoarea pe care o companie o da propriului brand, dar si notorietatea brandului an randul a peste doua milioane de consumatori din antreaga lume.