2012: piata romaneasca de shopping si plati online va creste cu 25%. Ce isi doresc cumparatorii de la magazinele online
Daca in 2011 volumul de e-commerce pe piata romaneasca a ajuns la 160 de milioane euro, in crestere cu 24% fata de anul anterior, conform datelor furnizate de Romcard, in 2012 PayU estimeaza ca valorile totale de tranzactie pe internet vor ajunge pana la 200 de milioane de euro.
Un studiu PayU in randul cumparatorilor online, realizat pe baza a 33.000 de evaluari acordate de cumparatori unui numar de 650 de magazine de pe internet arata ca acestia apreciaza magazinele online pentru oferta diversificata, rapiditatea procesului de comanda si profesionalismul in relatia cu clientii.
Pe de alta parte, declara ca si-ar dori o politica mai clara in ceea ce priveste service-ul, si garantia, dar si informatii actualizate legate de stocuri sau de monitorizarea livrarii produselor comandate.
• 85% dintre clienti au fost foarte multumiti de experienta in magazinele online si au declarat ca vor recomanda si prietenilor magazinele folosite
• 7% dintre clienti au declarat ca au intampinat probleme atunci cand au cumparat online si au oferit sugestii de imbunatatire (sursa: PayU.ro)
Box Good to know
• cele mai apreciate domenii online de catre romani au fost site-urile de: turism, de reduceri si de eTail, in special pentru rapiditatea tranzactiei, diversitatea si preturile ofertelor, securitatea tranzactiilor sau confirmarea rapida a platii.
• 47% dintre respondentii unui studiu realizat de GfK Romania au declarat ca ar avea mai multe incredere sa cumpere online daca ar avea acces la feedback de la alti clienti