"Din pacate bursa de la Londra sau cea din New York nu asculta de Boc. Cotatia la produsele petroliere creste, dolarul creste in comparatie cu leul, TVA creste, acciza creste. Problema adevarata nu este faptul ca se scumpesc carburantii, ci faptul ca pretul rezultat din aceste scumpiri nu este suportabil pentru populatie. Atata vreme cat China consuma, preturile vor creste, iar Comisia Europeana nu-si va pune niciodata problema ca salariul din Romania este mai mic decat cel din Germania, dar ca pretul la carburanti este aproape la fel. Aceasta nu este problema companiilor petroliere", spune Andrei Chirilescu, specialist in industria de profil, fost director general adjunct al Lukoil.

In ultimii doi ani de criza, pretul in lei la benzina si motorina a crescut cu 72%, respectiv 52%, intr-un interval in care romanii au fost afectati de concedieri, taieri de salarii sau cresteri de taxe.

Mai mult, cererea de carburanti a scazut, companiile petroliere compensand volumele pierdute prin scumpirile aplicate si puse de fiecare data in legatura cu cotatiile internationale la produsele petroliere.

Citeste mai multe detalii pe Ziarul Financiar!