Ministrul Finantelor Publice, Eugen Teodorovici, declara la jumatatea lunii iunie ca o misiune FMI ar urma sa vina in Romania in iulie.

"Misiunea FMI vine pe 15 iulie. Maine (16 iunie n.r.) vine Comisia Europeana. Acum vin separat. Mai intai Comisa Europeana, pana la finalul lunii, iar din 15 iulie vine Fondul Monetar International. Dar este foarte important pentru ca acea misiune depinde de aceasta a Comisiei Europene", preciza ministrul Finantelor pe 15 iunie. 

Pe 17 iulie, seful de la Finante a reiterat ca acordul cu FMI si CE ramane in picioare pana in septembrie, iar Romania trebuie sa profite de perioada ramasa pentru a indeplini cat mai multe angajamente asumate cu partenerii internationali. 

"Acordul cu organismele financiare internationale nu se rupe, el ramane asa cum este pana in septembrie si acest lucru a fost mentionat si la Comisia Europeana in aceasta saptamana. Romania trebuie sa profite de perioada ramasa pana in septembrie pentru a indeplini cat mai multe angajamente asumate cu partenerii internationali si a facut acest lucru. Dau un singur exemplu, care a creat anumite costuri in randul populatiei: pretul la gaze. Guvernul Romaniei isi respecta angajamentele. A luat decizia de crestere a pretului la gaze la 1 iulie exact asa cum era asumat in calendarul asumat in fata Comisiei Europene", a subliniat Teodorovici. 

In ceea ce priveste posibilitatea incheierii unui nou acord, seful de la Finante a mentionat ca inca nu s-a discutat, dar ar putea fi analizata "dupa ce acesta se va finaliza". 

Pe de alta parte, vicepresedintele Comisiei Europene, Valdis Dombrovskis, declara, pe 13 iulie, ca reprezentantii CE sunt ingrijorati in legatura cu programul privind balanta de plati si a recomandat autoritatilor romane sa foloseasca eficient timpul ramas pana in septembrie pentru a adopta reformele necesare. 

Actualul program de asistenta financiara UE in ceea ce priveste balanta de plati, convenit in mod oficial in octombrie 2013, se desfasoara in paralel cu un acord stand-by cu FMI. Programul a fost de tip preventiv si nu au avut loc trageri de fonduri. A oferit sprijin pentru Romania in vederea consolidarii stabilitatii macroeconomice, fiscale si financiare si imbunatatirii potentialului de crestere si de rezistenta al economiei. In plus, un accent puternic a fost pus pe consolidarea capacitatii administrative, reforma administratiei fiscale, imbunatatirea managementului finantelor publice si a guvernantei si restructurarea companiilor de stat.