Astfel, am ajuns in magazinele de profil pentru a vedea ce mai cumpara romanii in ziua de astazi si pentru a masura, pe cat de obiectiv posibil, impactul pe care l-a avut criza financiara asupra acestui sector.

Profilul cumparatorului in aceasta perioada nu s-a modificat, in medie 70% fiind barbati cu o varsta cuprinsa intre 25-50 de ani, avand venituri medii spre mari. Daca va intrebati ce cumpara acestia in momentul in care trec pragul unui asemenea magazin, ei bine, in topul vanzarilor se afla produsele pentru performanta sexuala, in special cele care prelungesc durata actului sexual, al caror pret variaza intre 50-100 lei/sticluta.

De asemenea, gandindu-se la nevoile partenerelor, barbatii mai achizitioneaza si mici cadouri, menite sa diversifice cat mai mult viata lor intima precum: jucarii sexuale, lenjerie intima comestibila si creme stimulatoare.

Desi se stie ca femeile sunt pasionate de shopping, acestea putand petrece ore intregi in malluri, se pare, ca in acest domeniu sunt mai pudice, doar aproximativ 15% intrand in astfel de magazine singure. Ce achizitioneaza acestea? De regula, se rezuma la produse ce se folosesc in cuplu cum ar fi: lubrifianti, catuse cu puf si uleiuri de masaj. Cele mai indraznete cumpara chiar si obiecte pe care le ofera partenerilor de viata.   

Pentru astefel de cumparaturi, la fel ca in cazul majoritatii produselor, acum este momentul in care se poate profita datorita discounturilor. Moritatea magazinelor de profil, pentru a-si atrage clientii,  vin in intampinare cu reduceri de aproximativ 20% comparativ cu anul trecut.

Mai mult, daca aveti noroc, puteti gasi unele produse la oferta, acestea injumatatindu-si pretul. De regula, discounturile se acorda in mare parte la “produsele de baza”, care se regasesc in majoritatea magazinelor de acest gen.

Traversand o perioada relativ grea, unele magazine lasa loc si de negociere, asa ca daca sunteti priceput in acest domeniu puteti sa obtineti preturi foarte bune. Spre exemplu daca achizitionati produse de 700 lei, comerciantul va poate lasa din pret pana la aproximativ 600 lei, totul depinzand de spiritul dumeavoastra de negociator.

In urma discutiilor purtate cu diferiti comercianti din mai multe locatii din Bucuresti, putem spune ca aceasta piata a inregistrat o scadere de aproximativ 20%. Totusi, sunt unele magazine care afirma ca cifra lor de afaceri a crescut, mai ales datorita investitiilor care s-au facut in marketing:

“Fata de anul trecut, am triplat sumele pe care le-am alocat campaniei de marketing, ajungand sa cheltuim pana la 2.000 de euro/luna”, afirma Mihai G., administratorul magazinului SexPlay.ro, situat in zona Garii de Nord.

Tot din randul afacerilor din acest domeniu, care se pare ca nu au fost afectate de criza financiara este si My Private Sex Shop, localizat pe B-dul Magheru. Solutia:
“In aceasta perioada, pentru a diversifica oferta si a ne atrage clientii am hotarat sa investim in marfa.”, spune Nick.

La polul opus, se afla si magazine a caror cifra de afaceri a scazut cu aproape 40%, sustinand ca fata de anul trecut cand castigau in medie cam 40.000 lei/luna, acum de-abia daca mai reusesc sa ajunga la 25.000 lei, in conditiile in care doar chiria poate sa depaseasca lejer 3.000 de euro/luna, daca magazinul este situat in centru.

Tocmai pentru a evita costurile mari pe care trebuie sa le suporte, patronii de sex-shopuri, prefera sa inchida anumite magazine din reteaua lor si sa se orienteze mai mult spre comertul online. Comerciantii recunosc ca pentru romani, sexul este inca un subiect tabu, o mare parte din oameni preferand sa nu le calce pragul magazinelor din teama de a nu fi judecati de societate.

Prin urmare, vanzarea de produse prin intermediul internetului este mai ridicata cu aproximativ 10-20% fata de vanzarile efective din magazine, un motiv fiind faptul ca livrarea se face prin intermediul firmelor de curierat, iar astfel clientii nu isi simt intimitatea invadata de privirile indiscrete ale oamenilor. 

In ceea ce priveste numarul de clienti care le calca pragul, comerciantii sustin ca acesta nu s-a modificat, intr-o zi acestia avand in medie, 10-15 vizitatori din care aproximativ 50% achizitioneaza astfel de obiecte. Si totusi de ce au scazut vanzarile?

Explicatia ne-o da un vanzator pe care l-am intalnit intr-unul din magazinele situate pe B-dul Magheru:
“Clientii isi iau acum doar strictul necesar. In anii trecuti plecau cu sacosele pline, iar acum daca mai pleaca cu doua produse.”

Daca anul trecut, un client cheltuia in medie cam 250 lei, la ora actuala acesta lasa in magazine in jur 150 lei. Exista insa unii impatimiti ce ajung sa cheltuie si pana la 1.500 lei dintr-un foc pe tot felul de jucarii sexuale.

Daca sunteti curiosi de perioadele care sunt cele mai profitabile, Mihai G. spune: “In acest domeniu, cele mai mari vanzari se inregistreaza in preajma Craciunului, iar cele mai slabe de Pasti.”

Daca doriti sa achizitionati astfel de produse, menite sa condimenteze viata dumeavoastra intima, comerciantii va sfatuiesc sa lasati inhibitiile acasa si sa treceti cu incredere pragul magazinelor, care va asteapta cu oferte foarte tentante.