Comisia Europeană a emis un set de principii şi instrucţiuni pentru giganţii din domeniul tehnologiei, precum Facebook, Google sau Twitter, pe care aceştia să-l aibă în vedere în lupta împotriva conţinutului ilegal – propaganda extremistă, incitarea la ură şi orice fel de discurs defăimător propagat în mediul online.

Aceste instrucţiuni au deocamdată doar rol consultativ, însă, dacă situaţia nu se va îmbunătăţi pe parcursul următoarelor luni, instituţia executivă a Uniunii Europene vă recurge şi la măsuri mai dure.

„Vizibilitatea din ce în ce mai mare şi răspândirea conţinutului care incită la ură şi violenţă în mediul online reprezintă o ameninţare cât se poate de serioasă la securitatea cetăţenilor Uniunii Europene” se arată în comunicatul oficial.

Reprezentanţii UE au recunoscut că în ultima vreme s-au făcut progrese, însă acestea sunt departe de a fi suficiente. Una dintre probleme este eliminarea cu mare întârziere a conţinutului care incită la ură. Conform unui studiu realizat de UE, 28% din conţinutul depistat este eliminat abia după o săptămână, timp în care este vizibil şi răspândit în cadrul reţelelor sociale şi a mediului online în general.

Normele de ghidare ale Comisiei Europene pornesc de la trei principii simple: depistarea automată şi notificarea celor care incită la ură, eliminarea propriu-zisă a conţinutului care ar trebui să fie mai eficientă şi mai rapidă și prevenirea postării în mod repetat din partea celor care încearcă să prolifereze acest gen de conţinut.

Comisia Europeană va monitoriza cu atenţie activitatea companiilor de tehnologie în această direcţie până în mai 2018, urmând să decidă dacă sunt necesare măsuri legislative suplimentare.