Reclamele vor fi scoase la vanzare prin intermediul aplicatiei DoubleClick Bid Manager a grupului Google, considerat un sistem de licitatie in timp real. Peste cateva luni, jucatorii de pe piata de publicitate vor putea sa cumpere reclamele de pe Facebook de pe aceasta platforma.

"Parteneriatul a fost cheia succesului pentru Google, asa cum un val inalt ridica toate barcile. Suntem incantati sa anuntam lansarea unei noi metode care ii va ajuta pe clientii nostri sa aiba succes, colaborand cu Facebook, pentru a participa la Facebook Exchange (FBX), sistemul lor de licitatie in timp real", a declarat Payam Shodjai, Senior Product Manager in cadrul grupului Google.

Facebook a introdus sistemul FBX anul trecut. Acest program permite jucatorilor de pe piata publicitatii sa introduca cookies in browserele utilizatorilor si, apoi, sa ii regaseasca pe acei utilizatori atunci cand acestia se conecteaza din nou pe Facebook.

Desi Facebook si Google sunt concurenti pe mai multe planuri, parteneriatul lor nu este unul fara precedent. In iunie 2012, Google a cumparat Wildfire, o agentie de marketing specializata in social media, care dezvolta campanii publicitare pentru Facebook, printre altii. La randul sau, Facebook a cumparat in acest an Atlas, un server de publicitate care vinde reclame pe platforma Display Network a grupului Google.