Încă o lovitură pentru Facebook, după declanșarea scandalului Cambridge Analytica. Companiile încep să-și retragă reclamele de pe rețeaua socială
Facebook
După prăbușirea acțiunilor pe bursă, care a generat o scădere a valorii companiei cu peste 50 de miliarde de dolari, Facebook se confruntă cu o nouă problemă, în urma scandalului manipulării datelor de către Cambridge Analytica.
Commerzbank, a doua cea mai mare bancă din Germania, şi-a suspendat reclamele de pe Facebook pe o perioadă nedeterminată în urma scurgerii masive de date, conform informaţiilor furnizate de şeful departamentului de strategie a brandului pentru cotidianul Handelsblatt, scrie Reuters, preluată de News.ro.
„Vom face o pauză în privinţa campaniilor noastre de pe Facebook. Siguranţa brandurilor şi a datelor este foarte importantă pentru noi”, a spus Uwe Hellmann, adăugând că banca va aştepta clarificări înainte de a lua alte decizii.
Decizia celor de la Commerzbank vine după ce acelaşi pas l-a făcut şi Mozilla, compania care deţine browserul web Firefox.
Deciziile vin după ce datele personale a milioane de utilizatori au ajuns, fără consimţământul lor, la firma de consultanţă electorală Cambridge Analytica.
Un purtător de cuvânt al băncii a confirmat comentariile făcute de Hellman.
Firma Cambridge Analytica din Regatul Unit este în centrul atenţiei de la sfârşitul săptămânii trecute, când s-a aflat că a utilizat datele personale a circa 50 de milioane de utilizatori ai reţelei Facebook, fără acordul acestora, pentru a le utiliza în campania electorală din 2016 a preşedintelui SUA, Donald Trump.
Cambridge Analyitica a folosit, se pare, aplicaţia "thisisyourdigitallife" dezvoltată de profesorul de psihologie Aleksandr Kogan de la Universitatea din Cambridge. Aplicaţia a fost instalată de circa 300.000 de persoane, care au permis astfel accesul atât la datele lor, cât şi ale prietenilor lor din reţea, ceea ce a însemnat un total de zeci de milioane de utilizatori ai Facebook.
Scandalul Cambridge Analytica va mări probabil și numărul celor care vor renunţa la contul de Facebook în contextul în care reţeaua de socializare este percepută din ce în ce mai mult ca o platformă vulnerabilă la manipulări ale grupurilor politice, ale unor guverne străine etc.
În SUA, Facebook a pierdut 2,8 milioane de utilizatori cu vârsta mai mică de 25 de ani anul trecut şi, conform experţilor de la eMarketer, va pierde încă 2 milioane de utilizatori americani în cursul acestui an.
Pe acelasi subiect: