(P) Marketing-ul online specific tipului de site. Care sunt cele mai importante servicii?
Mediul online este tot mai dens și mai diversificat, iar promovarea website-urilor necesită strategii din ce în ce mai complexe, pentru a se ajunge la nivelul de eficiență dorit. În funcție de tipul de website, această eficiență a promovării reprezintă obiective diferite. Dacă unele website-uri de tip blog sau ziar online au nevoie de trafic în sine, magazinele online se bazează pe vânzări ridicate pentru a ajunge la performanță în business. Implicit, metodele de marketing online ce vor fi aplicate pentru o strategie corectă sunt distincte.
Orice website are nevoie de o construcție corectă, așadar este important să se colaboreze cu o firmă de web design și web development cu experiență relevantă în domeniu, dar care cunoaște inclusiv cele mai recomandate tehnici de SEO On-Page ale momentului. Pe partea de conținut, este important de procesul de personalizare a titlurilor, meta titlurilor, a URL-ului, a conținutului și a link-urilor interne. În zona de programare, latura tehnică a SEO On-Page, se urmărește optimizarea indexării în motoarele de căutare prin structura website-ului, viteza de încărcare a website-ului, optimizarea pentru mobil, uzabilitatea generală și alte aspecte ce țin de ordin tehnic.
Conținut informațional vs. E-commerce
Dacă blogurile și website-urile corporate ce nu au ca țintă vânzări online imediate se pot baza pe SEO în general (în special pe SEO Off-Page, adică link building), marketingul online specific magazinelor online are nevoie de o susținere puternică din zona de campanii pay per click (PPC), deoarece o astfel de strategie aduce magazinul în fața clientului mult mai rapid. Evident, este indicat să se colaboreze cu o agenie ppc specializată, care scurtează distanța dintre website și potențialul client, targetând la un cost cât mai mic un public clar interesat de produsele sau serviciile respective.
Aspecte esențiale ale campaniilor de online marketing
În campaniile de online marketing se poate ține cont de multe aspecte, de la domeniul de activitate al clientului, la tipul de acțiune pe piața relevantă pentru acesta (modelul său de vânzări - online sau cu finalitate offline, dacă pe internet se colectează de exemplu doar lead-uri). De asemenea, poate fi relevantă zona geografică de interes, cu SEO local și PPC local, dacă este vorba despre afaceri locale sau regionale. Astfel, sumele investite în promovare sunt folosite mult mai eficient, rezultând clienți atrași cu un cost mai redus.
Instrumente pentru promovarea în online
Facebook Ads, LinkedIn Ads sau chiar Waze Ads pot fi relevante în funcție de tipul de client. Campaniile PCC cresc partea de brand awareness, interacțiunea cu utilizatorul și conversia. Strategiile de performance marketing multi-channel presupun inclusiv acțiune pe social media, de interes atât pentru magazine online, cât și pentru companiile care se bazează de fapt pe vânzări în mediul offline. Optimizarea Ratei de Conversie este specifică e-commerce și se obține printr-un mix corect de SEO, campanii Google Ads, email marketing, până la Influencer & Affiliate Marketing.
În ansamblu, se poate vorbi despre strategii care se potrivesc diferitelor tipuri de website-uri, însă adevărul este că fiecare website are specificul său, vorbim de concepte unice și de nișe de public. Implicit, este nevoie de un audit complex, realizat de o agenție profesionistă în marketingul digital, urmat de propunerea de strategii de online marketing special adaptate website-ului în cauză. Fiecare client este unic, iar eficiența se obține prin aplicarea unui plan dedicat.