Deoarece oamenii nu mai aveau modalități de petrecere a timpului în afara locuinței și ieșirile trebuiau limitate, pentru a preveni răspândirea virusului, una dintre cele mai frumoase activități a fost și încă este cititul. Mii de români au descoperit sau redescoperit plăcerea de a citi în tihnă autorii preferați și acest lucru s-a văzut și din punct de vedere al cifrei de afaceri a companiei LIBREX.

Eliminarea taxei de transport a presupus un buget de 1,5 milioane de lei pentru librarie online LIBREX, însă beneficiile au fost mult mai mari de atât. Ce este interesant de menționat este faptul că oferirea livrării gratuite nu a fost o mișcare planificată sau analizată din punct de vedere al bugetului. A fost o decizie spontană, dar care s-a dovedit a fi o situație win-win atât pentru clienți, dar și pentru librărie. Oamenii puteau să își comande cărțile dorite și astfel să economisească bani, așa că au încurajat și alte persoane să facă același lucru. Astfel, comenzile de cărți au înregistrat cifre record în anul ce a trecut.

Analizând datele, în perioada martie 2020 - martie 2021, s-a înregistrat o creștere a vânzărilor cu 263%, respectiv 120.000 comenzi, un număr record comparativ cu perioada martie 2019 - martie 2020. Numărul crescut de comenzi s-a tradus și printr-o cifră de afaceri record, de 1 milion de euro, cu 186% mai mare decât în anul 2019. Ce este interesant de precizat este faptul că dacă nu se implementa transportul gratuit, comenzile și cifra de afaceri ar fi crescut doar cu 40% (ceea ce nu ar fi fost chiar atât de rău, având în vedere că valoarea s-ar fi situat puțin peste media vânzărilor online de anul trecut).

Gratuitatea livrării a modificat și obiceiurile de consum ale românilor, mai exact optarea pentru plata cu cardul. Astfel, numărul de comenzi plătite online a înregistrat o creștere de 56%, iar procentul comenzilor neridicate a scăzut de la 2% la 0,38%.

Este interesant să analizăm și alte rezultate ale LIBREX, de anul trecut:

-        120.000 colete livrate

-        312.00 cărți comandate și livrate

-        48.000.000 km parcurși de către curieri (suficient cât să înconjoare Pământul de 1200 ori).

Ce a început ca un gest de solidaritate din partea LIBREX, s-a transformat într-o situație în care atât compania, cât și clienții au avut numai de câștigat!

„Nu cred că există satisfacție mai mare pentru un antreprenor ca atunci când un gest de solidaritate îl ajută și în business. Decizia de a elimina costul transportului a fost adoptată instant după anunțul autorităților, fără să fi făcut calcule sau predicții prealabile, iar faptul că businessul a crescut ulterior ne-a încurajat să o păstrăm până astăzi, la un an distanță. Suntem singurul jucător din piața de carte, posibil singurul agent economic, care a oferit transport gratuit clienților timp de un an, fără întrerupere, indiferent de valoarea comenzii sau adresa de destinație, și ne mândrim cu asta.”, declară Ionuț Radu, fondator Librex.