(P) Afacere de planificare nunți: cum înființezi un astfel de business?
Încheie parteneriate cu furnizori
Pentru o afacere de acest tip, este important să închei parteneriate cu firme de catering, animatori, dar și cu firme care se ocupă cu vânzarea sau închirierea de echipamente, decorațiuni și costume pentru petreceri. Aceștia pot fi parteneri valoroși pentru afacerea ta, iar în timp, pot deveni un aliat neprețuit în rețeaua de clienți. Înainte de a începe anumite colaborări, ar fi indicat să organizezi întâlniri informale cu potențialii furnizori, pentru a te informa despre serviciile și ofertele pe care le poți primi în calitate de organizator de nunți.
De asemenea, îți poți pregăti o listă cu câteva locații pentru nunți – de la restaurante, până la grădini și zone special amenajate pentru evenimente în natură. Ia notițe despre condiția și capacitatea fiecărui spațiu destinat pentru nunți. Astfel încât să îi poți îndruma ulterior pe clienți exact spre ceea ce își doresc.
Alege o specializare
Dacă vrei să te ocupi cu organizarea de nunți, trebuie să știi că în acest domeniu există o varietate de servicii și pachete, bazate pe diverse abilități și interese. De exemplu, poți oferi consultanță pentru miresele și mirii care vor să își organizeze singuri nunta, sau le poți oferi servicii complete de organizare a nunții. De asemenea, unele firme de organizări de nunți sunt chiar specializate în alegerea și pregătirea anumitor destinații de nuntă, de la hoteluri, până la vase de croazieră sau plaje.
Învață despre nunți
Deși pare un lucru ușor, organizarea unei nunți implică, de fapt, o mulțime de detalii, începând de la alegerea datei pentru marele eveniment, până la stabilirea meniului. Iar cea mai simplă cale de a învăța despre nunți poate fi prin participarea la diferite cursuri, sau autoeducându-te în domeniu. Poți participa la început ca voluntar la organizarea anumitor nunți, sau poți vizita diferite târguri și expoziții pentru nunți, pentru a te informa mai bine despre acest domeniu.
Atunci când vine vorba despre o astfel de afacere nu este necesar să ai anumite calificări specifice, însă, este bine să fii un om organizat, responsabil, pe care clienții să se poată baza în orice moment. Iar pentru a beneficia de o astfel de imagine, este bine să îți faci un program bine stabilit și să verifici constant listele cu lucrurile pe care trebuie să le faci. Însă, pe lângă un spirit de organizare bine dezvoltat, ar fi ideal să te descurci bine și la comunicare.
Cum găsești clienți
O metodă eficientă de a găsi clienți este prin intermediul relațiilor pe care le-ai creat cu furnizorii. Poți lăsa cărți de vizită și broșuri în magazinele pentru mirese, la florării, dar și la firmele de catering, cerându-le să te recomande. Însă, există și alte modalități de promovare, cum ar fi o prezență activă pe rețelele de socializare și pe grupurile și forumurile dedicate mireselor, dar și publicitatea plătită, atât online, cât și în revistele de specialitate.
De asemenea, nu uita să îți pregătești un portofoliu cu evenimentele pe care le-ai organizat, astfel încât clienții să își poată face o idee cu privire la serviciile pe care le oferi.
Ce trebuie să discuți cu clienții
Înainte de a semna un contract cu clienții, este necesar să discuți cu aceștia mai multe detalii, în cadrul unei întâlniri. Este necesar să afli cât mai multe despre cuplu și despre ce își dorește acesta. Întreabă-i ce fel de locație își doresc, de ce buget dispun și care ar fi numărul de invitați. De asemenea, le poți oferi și consultanță, cu privire la meniul pe care și-l doresc, la decorațiuni, dar și în privința ținutelor. De exemplu, pentru nunți poți alege una dintre rochiile de aici, pentru domnișoarele de onoare. O viitoare mireasă cu siguranță ar aprecia dacă ai putea să o ajuți cu astfel de detalii, astfel încât să aibă parte de nunta visurilor ei.
Care este capitalul de care ai nevoie
În general, costurile pentru afacerile de organizare de nunți nu sunt foarte ridicate. Pentru început, vei avea nevoie de un telefon mobil, de acces la internet, dar și de câteva materiale de marketing, cum ar fi cărțile de vizită și website-ul de prezentare. Dacă vei dori să lucrezi cu profesioniști, va trebui să investești mai mult în afacerea ta, însă la final, clienții vor aprecia cu siguranță calitatea serviciilor oferite.
Așadar, acestea sunt lucrurile de care trebuie să ții cont dacă îți dorești o afacere de planificare de nunți. Cu fiecare eveniment pe care îl vei organiza, vei căpăta și mai multă experiență și încredere, iar acest lucru se va vedea și în calitatea serviciilor tale.