De asemenea, magazinele online se promovează puternic, iar mari lanțuri de retail consacrate în comerțul clasic fac demersuri tot mai puternice pentru o prezență activă în comerțul online, după cum s-a observat în special în acest an.

Te gândești să lansezi un magazin online în anul 2021? Poate fi o idee excelentă, o afacere de succes, însă trebuie să ai un foarte bun plan de afaceri și abilitatea de a-l aplica în mod corect.

Dacă eziți sa deschizi un magazine online, iată 12 motive pentru a demara un business de tip e-shop în 2021 - câte un motiv pentru fiecare lună din an!

1. Comerțul electronic este pe val

În 2020, comerțul electronic a crescut masiv, estimându-se o ascensiune în jur de 40% ca volume de vânzări, raportat la performanța din anul 2019. Această evoluție vine după alți ani de creșteri, așadar se ajunge la volume tot mai mari. E-commerce este chiar un domeniu recomandat publicului în contextul crizei din sănătate.

2. Românii își schimbă obiceiurile de consum

Cel mai important aspect este că românii își schimbă comportamentul de consum, pe măsură ce folosesc internetul tot mai activ. Conectați aproape permanent la mediul online prin prisma unor gadgeturi precum smartphone-ul și tableta, românii se obișnuiesc să comande online orice produse și servicii, de la bunuri de larg consum la produse de folosință îndelungată, servicii financiare etc.

3. Mall-urile pierd clienți, trend la nivel global

Încă din perioada anterioară pandemiei de coronavirus, mall-urile din anumite zone dezvoltate ale lumii, precum SUA, se confruntau cu mari probleme, existând un număr mare de închideri. Pe măsură ce crește comerțul online, mall-urile vor mai pierde clienți și mai ales volume de vânzări. Trendul global se va resimți și în România.

4. Bugetul de lansare pentru un e-shop este accesibil

Nu ai nevoie de foarte mulți bani la start, cel puțin nu la fel de mulți precum pentru o afacere clasică de retail offline. Spre exemplu, nu ai nevoie de a amenaja un spațiu comercial, care ar fi însemnat un buget semnificativ de alocat încă din primul moment.

5. Un e-shop este o afacere cu cheltuieli minime de operare

Ai puține cheltuieli, mult mai puține decât în cazul unui magazin standard. Inclusiv chiria este cea obișnuită pentru un spațiu rezidențial în cele mai multe cazuri. Inclusiv partea de tehnologie costă puțin - cheltuielile cu platforma de e-commerce, cu planul de găzduire web (chiar și dacă este vorba de server VPS sau server dedicat) și cu domeniul web. Exista deja destul de multe unelte online care iti permit sa faci comparatie intre serviciile de gazduire web si sa decizi care este cel mai bun hosting pentru afacerea ta.

6. Ai flexibilitate mai mare decât în cazul unui magazin fizic

În funcție de cum merge piața, te poți reorienta mai ușor în cazul unui magazin online - poți introduce treptat noi categorii de produse, chiar și departe de focusul inițial. În cazul unui magazin offline, flexibilitatea este limitată inclusiv de locație, specificul zonei și multe alte aspecte.

7. Ai acces la platforme marketplace și chiar piețe globale

Îți poți susține creșterea încă de la început vânzând în paralel pe platforme marketplace. Dacă vei utiliza același brand precum al magazinului online, ai avantajul de a atrage unii clienți spre e-shop-ul tău, pentru a vinde direct în viitor, fără comisioane. De asemenea, te poți adresa și unor piețe globale, dacă vrei să mergi dincolo de granițele țării. În ceea ce privește publicul din România, desigur că nu există limitări – acționezi local, regional și național.

8. Online, afacerea are riscuri minime chiar și în pandemie

Ne aflăm într-o perioadă destul de neplăcută pentru business, însă în orice criză există și oportunități. Online, chiar și în plină pandemie, afacerea nu este afectată de restricții. Din contră, ai putea avea avantaje indirecte, căci clienții vor prefera să cumpere online, pentru a evita contactul fizic social.

9. În caz de criză financiară, afacerile online sunt mai puțin afectate

Se tot vorbește despre o posibilă criză financiară care ar putea veni în anii următori, chiar după finalul pandemiei, din cauza faptului că statele s-au îndatorat excesiv, activitatea economică scade, la fel și veniturile populației. Chiar dacă va scădea consumul, online ești mai puțin afectat, pentru că ai mereu cheltuielile sub control.

10. Conexiuni tot mai rapide la internet

Operatorii de internet investesc permanent în rețele tot mai performante. Pe lângă dezvoltarea infrastructurii pentru fibră optică, este în plină dezvoltare tehnologia 5G. Cu conexiuni mai rapide inclusiv la internetul mobil, românii vor avea experiențe de shopping online și mai plăcute. Dacă se folosesc resurse performante pentru găzduirea web, totul va decurge perfect pentru utilizatori.

11. Mediul online este din ce în ce mai sigur

Tehnologia merge spre siguranță, capitol tot mai relevant pentru utilizatorii de servicii online. Oamenii sunt mai bine informați, mai atenți la detalii și cad mai rar în capcane. Software-ul este tot mai performant, se poate spune că mediul online este din ce în ce mai sigur. Website-urile de e-commerce sunt acum securizate din punct de vedere al conexiunilor (https a devenit standard), iar acest lucru are un cost extrem de accesibil pentru proprietarii de magazine online.

12. Potențial de creștere imens în următorii 5 ani

Se poate spune că 2020 a fost un an fabulos pentru e-commerce, dar anii 2021 - 2025 vor aduce creșteri cu adevărat impresionante. Se va ajunge la volume ce nu puteau fi anticipate cu câțiva ani în urmă. Orice business online lansat în 2021 se va dezvolta pe un trend clar pozitiv, iar acest lucru este un avantaj major la start. Se poate spune că, dincolo de efortul personal, este aproape imposibil să nu crești și împreună cu valul general din e-commerce. Desigur însă, unii vor avea performanțe mai mari, alții mai reduse.