Bugetul romanilor este identic cu cel al belgienilor si dublu fata de cat si-au propus croatii sa cheltuiasca. Topul darurilor cumparate online pe care vor sa le puna romanii sub brad este dominat de produsele de beauty si ingrijire, spre deosebire de restul europenilor, care pun accent pe carti sau jucarii.

Dintre cele 21 de tari analizate, Romania se afla la jumatatea clasamentului, dupa suma medie pe care vor sa o cheltuiasca online pe cadourile de Craciun. Romania devanseaza, astfel, state cu economii mai puternice si e-commerce mult mai dezvoltat, precum Olanda, Polonia, Portugalia sau Ungaria, conform studiului realizat de DPDgroup.

"Sondajul reflecta clar apetitul dezvoltat al romanilor pentru cumparaturile online. 93% dintre respondenti spun ca vor achizitiona online cadouri pentru cei dragi. Astfel, tara noastra este in fruntea statelor cu cea mai mare intentie de cumparare online de Craciun. Cifrele sunt peste asteptari, avand in vedere ca doar 37% dintre cei chestionati se declara cumparatori online fideli. In schimb, in Olanda, tara cu cei mai multi e-shop-eri fideli, doar jumatate vor sa achizitioneze daruri de Sarbatori din e-commerce", a explicat Lucian Aldescu, CEO DPD Romania.

Romania se afla pe primul loc in clasament si dupa diferenta de buget fata de anul trecut. Potrivit sondajului, 43% dintre respondenti vor aloca anul acesta sume mai mari pentru cadouri. Romanii sunt urmati in top de lituanieni, iar la polul opus se afla Germania, tara in care doar 14% dintre internauti vor aloca bugete mai mari pentru surprizele de sub brad.

Produsele pe care vor sa le puna romanii sub brad sunt, cu precadere, cele de infrumusetare si de ingrijire corporala, preferate de 55% dintre respondenti. La polul opus se afla pantofii, jocurile video, articolele sportive si electrocasnicele, care reprezinta o optiune de cadou pentru mai putin de 20% dintre cei intervievati.

Pe de alta parte, jucariile ocupa prima pozitie in topul preferintelor pentru croati, polonezi, sloveni, estoni, francezi, letoni, olandezi si spanioli.

Conform studiului, o treime dintre e-shopperii romani sunt casnici si au copii minori in intretinere. Cea mai mare prezenta in e-commerce, de 45%, este a celor cu varste intre 18 si 34 de ani, 40% au intre 35 si 54 de ani, iar restul au peste 55 de ani. In schimb, in Slovacia, Polonia, Cehia si Croatia, generatia Millennials reprezinta cel putin jumatate din totalul amatorilor de cumparaturi online cadouri de sarbatori.

Cel mai adesea, romanii cer ca livrarile sa se faca la domiciliu, optiune solicitata in 82% din cazuri. A doua adresa de expediere dorita este locul de munca, pentru care opteaza 44% dintre consumatori.