Romanii pun accent pe imagine. In 2011 au cheltuit aprox. 900 milioane de euro pe produse de infrumusetare
Piata produselor de infrumusetare si ingrijire personala din Romania a crescut cu 3,2% in acest an, de la 3,9 miliarde de lei anul trecut la 4,07 miliarde lei (aproximativ 900 de milioane de euro), potrivit unui studiu al companiei britanice Euromonitor, care estimeaza noi cresteri odata cu reluarea expansiunii in retail.
Pentru anul urmator, Euromonitor International anticipeaza un avans de 4,5%, la 4,25 miliarde de lei.
In 2010, piata a urcat cu 2%, de la 3,86 miliarde de lei la 3,94 miliarde de lei, mai lent decat in anii anteriori, cresterea fiind limitata de criza economica prelungita, majorarea TVA si reducerea veniturilor populatiei. "Trendul pozitiv s-a mentinut in 2010, insa nu se anticipa o criza atat de indelungata. Chiar daca nu a fost un an rau, nu a fost nici la fel de bun precum asteptarile", se arata in studiu.
In Romania se mentin discrepantele puternice de consum dintre zonele urbane si cele rurale, noteaza compania britanica. Potentialul de crestere este puternic, intrucat aproximativ 45% din populatie locuieste in zone rurale, unde piata produselor de infrumusetare si ingrijire personala este slab dezvoltata. La sate, categoriile de produse cu cele mai bune vanzari sunt cele bazate pe necesitate. In plus, canalele de distributie difera fata de orase, cu un succes mai ridicat in randul activitatilor de vanzari directe.
Impreuna cu extinderea lanturilor de retail si avansul veniturilor populatiei, zonele rurale ofera posibilitati importante de dezvoltare pentru vanzarile produselor de infrumusetare si ingrijire personala.
In ultimii ani, in Romania se constata un interes in crestere pentru produsele care intra in componenta acestor articole si de efecte ale procesului de fabricatie, precum impactul asupra mediului. Exista o preferinta pentru cosmetice organice, iar retailerii si producatorii incearca sa-si consolideze pozitia pe aceasta categorie.
Piata este dominata de multinationale, insa criza economica din ultimii ani a ajutat producatorii locali sa aiba o prezenta mai buna pe piata prin preturi mai mici.
Lanturile de retail acopera aproape doua treimi din distributie, cu un potential important de crestere pe acest canal, odata cu deschiderea de noi magazine in orase mai mici, accesibile si consumatorilor din comunitati rurale.
Euromonitor International, cu peste 700 de specialisti la nivel global, furnizeaza de 40 de ani servicii care includ analize, rapoarte sau baze de date despre diverse sectoare industriale, tari sau consumatori.
Citeste si:
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS