Romanii cheltuie peste un miliard de euro pe produse alimentare marca privata
Hipermarket din Craiova. Sursa foto: Mediafax
Mai bine de jumatate din cele doua miliarde pe care romanii le cheltuie pe produse marci private, acele produse no-name dezvoltate de retaileri pentru a se bate cu brandurile consacrate, merg catre produse alimentare, restul banilor fiind impartiti pe bauturi, produse de ingrijirea locuintei si produse de ingrijire personala.
Marcile private Aro, 365 sau K-Classic au inceput sa fie tot mai prezente in cosurile de cumparaturi ale romanilor in perioada crizei financiare, cand pretul a devenit principalul argument in procesul de achizitie. Astfel, daca in 2004-2005 romanii cautau brandurile iar marcile private aveau doar 1% din comertul local, aceste produse no name au ajuns la o pondere de 12 procente la finalul lui 2012.
Romania este, de altfel, una dintre pietele unde marcile private au cea mai rapida ascensiune, ponderea lor crescand doar in ultimul an pentru care exista date de la 9% la 12%, potrivit Ziarului Financiar.
Comertul local - ce include atat rezultatele retelelor straine, cat si ale micilor comercianti - este estimat la 15-16 mld. euro, ceea ce inseamna ca in goana dupa cel mai mic pret romanii au cheltuit pe marci private 1,8 - 1,9 mld. euro.
Citeste continuarea pe www.zf.ro.
Mai multe despre:
#produse alimentare#branduri
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS