Romanii cheltuie peste un miliard de euro pe produse alimentare marca privata
Hipermarket din Craiova. Sursa foto: Mediafax
Mai bine de jumatate din cele doua miliarde pe care romanii le cheltuie pe produse marci private, acele produse no-name dezvoltate de retaileri pentru a se bate cu brandurile consacrate, merg catre produse alimentare, restul banilor fiind impartiti pe bauturi, produse de ingrijirea locuintei si produse de ingrijire personala.
Marcile private Aro, 365 sau K-Classic au inceput sa fie tot mai prezente in cosurile de cumparaturi ale romanilor in perioada crizei financiare, cand pretul a devenit principalul argument in procesul de achizitie. Astfel, daca in 2004-2005 romanii cautau brandurile iar marcile private aveau doar 1% din comertul local, aceste produse no name au ajuns la o pondere de 12 procente la finalul lui 2012.
Romania este, de altfel, una dintre pietele unde marcile private au cea mai rapida ascensiune, ponderea lor crescand doar in ultimul an pentru care exista date de la 9% la 12%, potrivit Ziarului Financiar.
Comertul local - ce include atat rezultatele retelelor straine, cat si ale micilor comercianti - este estimat la 15-16 mld. euro, ceea ce inseamna ca in goana dupa cel mai mic pret romanii au cheltuit pe marci private 1,8 - 1,9 mld. euro.
Citeste continuarea pe www.zf.ro.
Mai multe despre:
#produse alimentare#branduri
Pe acelasi subiect: